جمعه ۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران، توجه بیشتر رسانه‌ها و صدا و سیما را به مقوله کتاب و کتابخوانی خواستار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دیدار جمعی از کتابداران با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار، مقام معظم رهبری از بی توجهی به تبلیغ کتاب و کتابخوانی گلایه کردند و خواستار توجه بیشتر به این مسئله شدند.

وی هرج و مرج در بازار کتاب و عرضه مقالات مخرب و نامناسب را بدتر از بی کتابی دانست و گفت: انتظار است، مسئولان با رعایت همه ضوابط و ملاحظات، گام موثری را در زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان هرمزگان افزود: اقتدار نیروی دریایی کشور هم جنبه بازدارندگی دارد و هم ثبات منطقه را تأمین می‌کند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به شهادت یکی دیگر از دانشمندان کشورمان گفت: طرح موساد برای مقابله با پیشرفت های علمی و فناوری ما، هم جنبه نرم دارد و هم سخت.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در این هفته دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ما را به شهادت رساندند و لکه ننگ دیگری را بر چهره دیو سیرتشان مشاهده کردیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: این ترورها جز آنکه جوانان ما را برای رسیدن به قله های بلندتر علم و دانش، پر انگیزه تر می‌کند نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت و با کشته شدن یک دانشمند، هرگز حرکت علمی مردم متوقف نخواهد شد.

حجت الاسلام صدیقی گفت: شما تجربه جنگ نظامی را که بر ما تحمیل کردید، به یاد بیاورید که جز ذلت و خواری برای شما چیزی در بر نداشت و برای نظام اسلامی جز سرافرازی و عزت چیزی نداشت و بدانید نتیجه این ترورها نیز چیزی جز ذلت و خواری نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: کلمه به کلمه نماز خزاین الهی و چشمه‌های همیشه جوشان و پایان ناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه نخست نمازجمعه تهران با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی افزود:اگر کسی بخواهد سنگری غیرقابل نفوذ داشته باشد باید به سنگر تقوا پناه ببرد.

وی با بیان مطالبی درباره اهمیت آشنایی با اسرار نماز گفت: همه نمازگزاران باید به مفاهیم عمومی نماز توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: شماری از بزرگان دین برای درک حقیقت نماز مواردی چون تفهم را لازم می دانستند.

وی گفت: اساسا راه فهم حقایق دینی و معارف وحیانی و آشنایی با جلوه های الهی در بعد معرفتی، قائم به عمل و کلید فتوحات معنوی در بعد معارف، تقواست.

امام جمعه موقت تهران افزود: با هر قدمی که انسان در راه تقوا و ترک گناه بر می دارد خداوند نوری در باطن او ایجاد می‌کند و آشنایی انسان با مبداء متعالی بیشتر می‌شود و از قرب الهی بیشتر بهره می‌برد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان30 جلوه و بهره جدید و 30میوه شیرین به بازار اهل دل عرضه کرده است گفت: قرآن و عبادت های قرآنی آیینه حقایقند و علاوه بر معارف و مسائل فکری و اندیشه‌ای، حقایقی در باطن نماز وجود دارد که برای اهل تقوا نمود پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره مقام یقین گفت: اگر آدمی به مقام یقین برسد ، جهنم را نه این که فقط بشنود بلکه می‌بیند.

وی با بیان توصیف حالات برخی بزرگان افزود: خداوند سفره‌ای برای ما پهن کرده و نعمت‌های دل انگیزی در نماز برای ما پیش بینی کرده است که از آن بی خبریم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: اگر شیاطین می گذاشتند و آدمی این دل را محل جولان شیطان قرار نمی داد، فکر و دل هرجا باشد آدمی نیز آنجاست بنابر این حداقل در حد یک نماز‌، دلمان پیش خدا و امام زمان و باشد.

کد خبر 141562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز