چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: استودیوهای فیلم‌سازی با شروع تبدیل فیلم‌هایشان به HD-DVDها که کیفیت سرگیجه‌آوری دارند از فناوری‌ای به نام ICT استفاده می‌کنند

 که مخفف عبارت Image Constraint Token است و اگر سیگنال‌های خروجی با یک کابل امن مانند کابل‌های HDMI خارج نشوند، کیفیت تصاویر خروجی  به‌شدت کم می‌شود. به‌این‌ترتیب داشتن یک خروجی مانند HDMI برای پخش‌کننده‌ها نکتة بسیار مهمی است. چیزی که پلی‌استیشن ۳ دارد و ایکس باکس۳۶۰ ندارد.

هفتة پیش در یک وبلاگ فنی به نام Engadget تصاویری از یک ایکس باکس۳۶۰ گذاشته شد که به وضوح خروجی HMDI در پشت آن دیده می‌شد. این تصویر سروصدای زیادی را بین بازی‌کننده‌ها به‌پا کرد. خیلی‌ها تصویر را جعلی می‌دانند اما ایکس‌باکسی که در عکس به چشم می‌خورد، از همه نظر طبیعی است. به این ترتیب شایعات بیشتری از گوشه و کنار دربارة نسل جدید ایکس‌باکس۳۶۰‌هایی که مایکروسافت در حال آماده‌کردن آن‌هاست، شنیده شد.

وبلاگ Engadget اعلام کرده در نیمه سال 2007 ایکس‌باکس‌های جدید با خروجی HDMI وارد بازار می‌شوند که خصوصیات دیگری از قبیل  هارددیسک‌های 120 گیگابایتی دارند. از طرفی مایکروسافت سال پیش اعلام کرد در اوایل 2007 پردازنده‌های 360 را به پردازنده‌های جدید 65نانومتری تغییر خواهد داد. اما حالا به دلایلی نامعلوم نصب این پردازنده‌های جدید که به نظر می‌رسد آماده هم باشند، به نیمه سال 2007 موکول شده است.


شایعات حکایت از این دارند که پردازنده‌های 65نانومتری همزمان با ایکس‌باکس‌های HDMIدار به بازار فرستاده می‌شوند. هنوز هیچ خبری از مایکروسافت در تأیید یا تکذیب این شایعه شنیده نشده است. اما بعید نیست که با وجود ICT و رقیبی مانند سونی، مایکروسافت دست به این کار بزند.

کد خبر 14173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز