یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- سید محمد تقی رسولی: یک ماه از فروش چشمگیر کنسول بازی نینتندو یعنی Wii در ژاپن، شرکت نینتندو مجبور شده است آنها را مرجوع و پس از رفع عیب بازگرداند.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس از توکیو ، شرکت نینتندو  اعلام کرد که به دلیل دریافت گزارش‌های فراوان مبنی بر ضعیف بودن بند کنترل این کنسول ، تمامی کاربران می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت بندهای جدید را دریافت کرده و بر روی کنترل خود نصب کنند.

بندهای قدیمی که دارای ضخامت 6 میلیمتر بوده به دلیل مواد نامرغوب، در اولین روزهای استفاده پاره شده و مورد اعتراض بسیاری از مردم شده است. بندهای جدید از جنس پوست گاو بوده و به ضخامت 1 میلیمتر خواهند بود.

کنترل‌های کنسول Wii شبیه یک عصای کوچک بوده و به دلیل شباهت به چوب گلف، راکت تنیس و شمشیر به این شکل طراحی شده تا در هر کدام از بازیها ، کاربر کاملا حس حضور در میدان اصلی  را داشته باشد. به همین دلیل تحرک کنترل زیاد بوده و با یک بند دور مچ کاربر قرار می‌گیرد تا از دست او رها نشود. 

لازم به ذکر است این کنترل که با شکل خاصی طراحی شده است یکی از برتری‌های این کنسول نسبت به PS3 شرکت سونی و Xbox 360  شرکت مایکروسافت عنوان شده بود و نینتندو امیدوار است که این محصول جدید انقلابی در کنسول‌های بازی سه بعدی اکشن  ایجاد کند.

نینتندو همچنین در این اطلاعیه خود درخواست مرجوع کردن حدود دویست هزار آداپتور DC یک مدل از محصول خود شده است تا اشکال فنی موجود در آن را برطرف کند. البته این محصول فقط در ژاپن پخش شده و در کشورهای دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

اخیرا به دلیل شتابی که شرکت‌های سخت‌افزاری در ارائه محصولات خود قبل از سایر رقبا و به دست‌آوردن بازار دارند بارها اطلاعیه‌های مبنی بر مرجوع کردن کالاهایشان صادر شده که این موضوع باعث زیر سؤال رفتن اعتبار آنها و ضررهای مالی برای آنها گردیده است. نینتندو نیز به دلیل مرجوع کردن کالاهایش 1 میلیون دلار ضرر متحمل خواهد شد.

Rasouli@Hamshahri.org


کد خبر 11185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز