گروه اقتصادی : مجتمع قضایی امور اقتصادی قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای از جزئیات اختلاس و کلاهبرداری در 5 بانک ملی، تجارت، سپه، ملت و رفاه کارگران پرده برداشت و اعلام کرد نام کامل متهمان به اختلاس و کلاهبرداری پس از قطعی شدن رای دادگاه مبنی بر مجرمیت آنها بعدا اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش براساس رای شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 22 اموراقتصادی اختلاس سنگینی توسط تعدادی از کارمندان یکی از شعب بانک تجارت صورت گرفته است. البته این پرونده باشکایت اداره حقوقی بانک تجارت دردستور کارمجتمع قضایی اموراقتصادی قرار گرفته وبا استناد به‌نظریه کارشناس رسمی دادگستری واظهارات متهمین پس ازموافقت سرپرست دادسرای اموراقتصادی کیفرخواست وقرارمجرمیت علیه متهمین پرونده صادرشد.

براساس این گزارش متهم ردیف اول خانم (ه - ص) کارمند بانک تجارت باسوءاستفاده از موقعیت شغلی خود وبادخل وتصرف غیرمجاز در حساب مشتریان اقدام به اختلاس کرده است و نامبرده به اتهام اختلاس از بانک تجارت به مبلغ 27 میلیارد و 883 میلیون و 115 هزار و 623 ریال تحت تعقیب کیفری قرار دارد. همچنین متهم ردیف دوم آقای ( پ- ع ) به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ 13 میلیارد و 922 میلیون و 622 هزار و 230 ریال وهمچنین متهم ردیف سوم آقای (ا- ا) به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ 926 میلیون ریال و دیگر متهم این پرونده آقای (ف - ح - ز ) که سرپرستی شعبه را برعهده داشته است، متهم به اهمال منجر به تضییع اموال دولتی به مبلغ 6 میلیارد و 365 میلیون و 418 هزار و 233ریال است.

براساس این گزارش در اختلاسی دیگر توسط یکی ازکارمندان رسمی بانک رفاه کارگران، متهم پرونده باایجاد حساب‌های صوری وتغییر درسیستم حسابداری بانک با بدهکار وبستانکار نمودن حساب‌ها مبالغی رابه حساب بستگان ودوستان خود واریز و سپس اقدام به برداشت وخروج آن مبالغ از بانک کرده است. پرونده این متهم باشکایت اداره حقوقی بانک رفاه، دردستورکاردادسرا قرار گرفته وپس از تحقیقات لازم واظهارات متهم، مجرمیت نامبره محرز وکیفرخواستی علیه وی صادر شده‌است.

اطلاعیه مجتمع قضایی امور اقتصادی قوه قضاییه همچنین تصریح دارد: با اعلام شکایت ازسوی اداره حقوقی بانک ملی ایران علیه یک کلاهبردار و رای شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 22 امور اقتصادی قرار مجرمیت برای متهم این پرونده صادر شده و فرد متهم به نام آقای ( م- ط - ز ) به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 900هزار و 800دلار آمریکا از بانک ملی ایران مجرم شناخته شد.براساس این گزارش با اعلام شکایت ازسوی اداره کل حقوقی بانک سپه، دادسرای ناحیه 22 اموراقتصادی تعدادی ازمتهمین یک پرونده اقتصادی را مجرم شناخت. متهمین این پرونده درقالب عقود مختلف، ضمن اخذ تسهیلات از بانک سپه ازانجام تعهدات خود در برابر بانک خودداری کردند.

5 متهم پرونده همگی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 196 میلیارد و 123 میلیون و 290 ریال مجرم شناخته شده‌اند. همچنین بااعلام گزارش ازسوی سازمان بازرسی کل کشور وهمچنین اداره حقوقی بانک‌های ملی وملت پرونده کلاهبرداری 144 میلیارد ریالی ازبانک‌های مذکور تشکیل و مشخص شد که متهمین این پرونده با تشکیل شرکت‌های متعدد صوری و غیرفعال و ارائه اسناد غیرواقعی به بانک اقدام به اخذ وجوه و تسهیلات به‌صورت غیرقانونی از بانک‌های ملی و ملت نموده و در عمل این وجوه را صرف خرید املاک و زمین‌های متعددی کرده‌اند. 5 متهم این پرونده که همگی متهم به مشارکت در کلاهبرداری به مبلغ 40 میلیارد و 877 میلیون و 588 هزار و 937 ریال از بانک ملت و مبلغ 103 میلیارد و 309 میلیون و 115 هزار و 600 ریال و همچنین 11 میلیون درهم امارات ازبانک ملی شناخته شده‌اند.

اطلاعیه یادشده تاکید دارد: با اعلام شکایت ازسوی اداره حقوقی قضایی وزارت اطلاعات پرونده 2متهم اقتصادی دردستورکاردادسرای اموراقتصادی قرارگرفت که با رای شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی 2متهم در یک پرونده اقتصادی را به اتهام مشارکت در تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ 10 میلیارد و229 میلیون ریال مجرم شناخت و متهم ردیف اول پرونده علاوه براین به اتهام کلاهبرداری از طریق انتقال منافع مال غیربه میزان یک میلیارد و 350 میلیون ریال نیز تحت تعقیب کیفری است.

کد خبر 141735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز