امیر قلعه‌نویی پس از یک قهرمانی با استقلال و 2قهرمانی با سپاهان، امشب با تراکتورسازی مقابل صبای قم قرار می‌گیرد تا فصل تازه‌ای از مربیگری‌اش شروع شود.

دایی

 او با سپاهان به توافق مالی نرسید و این توافق با تراکتورسازی صورت گرفت. حضور قلعه‌نویی البته در تبریز مشکلاتی را برای این مربی به‌وجود آورد و او هم یکی ازمربیانی بود که برای امضای تعهدنامه مالی باید در سازمان لیگ حاضر می‌شد.قلعه‌نویی که از حضور در سازمان لیگ سر باز زده بود، روز گذشته در فدراسیون فوتبال حضور پیدا کرد تا از محرومیت احتمالی‌اش جلوگیری کند. سرمربی تراکتورسازی در این باره می‌گوید: «من پیش از این موضع خود را گفته‌ام و همچنان براساس همان عمل می‌کنم اما چیزی که می‌خواهم بگویم این است که رسانه‌ها این تعهدنامه را چاپ کنند تا همه از محتوای آن با خبر شوند و خودشان درباره آن قضاوت کنند. این تعهدنامه شأن و منزلت مربیان را پایین آورده است. وقتی این تعهدنامه را خواندم احساس کردم متهم‌ام و خودم خبر ندارم.»

اگرچه امیر قلعه‌نویی به جای حضور در سازمان لیگ به فدراسیون فوتبال رفت، به‌نظر نمی‌رسد سرمربی تراکتورسازی برای نشستن روی نیمکت مشکلی داشته باشد؛ بنابراین، قلعه‌نویی خود را برای مسابقه هفته اول لیگ یازدهم آماده می‌کند. سرمربی تراکتورسازی قبل از رویارویی تیمش با صبا عنوان می‌کند: «تنها مشکل ما کمبود بازی‌های تدارکاتی بود که اگر چند بازی بیشتر انجام می‌دادیم به هماهنگی بهتری می‌رسیدیم.»

باشگاه تراکتورسازی که در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی چون امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، فرزاد آشوبی و اشپیتیم آرفی را به خدمت گرفته، امیدوار است با مربیگری قلعه‌نویی حداقل سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. قلعه‌نویی ادامه می‌دهد: «داوود دانش دوست و محسن دلواری مصدوم هستند و اشپیتیم آرفی نیز به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته است.» او همچنین ادعا می‌کند که از تیم صبای قم که نخستین حریف تیمش در فصل آینده لیگ برتر است، شناختی ندارد.

صبای قم جزء تیم‌هایی بود که با آرامش در این تعطیلات کار خود را پیش برد و با عبدالله ویسی به فکر شگفتی‌سازی‌ در فصل جدید است؛ همانطور که خود ویسی می‌گوید: «صبا در فصل جدید پدیده لیگ خواهد شد و چند بازیکن پدیده‌ هم به لیگ معرفی خواهد کرد.» سرمربی صبا برای قلعه‌نویی کری خوانده و پیغام داده که «ژنرال آماده باش». ویسی در مسابقه امشب مهاجمی چون رضا عنایتی را در ترکیب صبا دارد. سرمربی صبا می‌گوید: «بازی سختی خواهیم داشت اما آنقدر انگیزه داریم که بتوانیم خوب بازی کنیم. این اسم‌ها نیستند که بازی می‌کنند بلکه این تیم است که تاثیرگذار است.» مسابقه امشب به‌دلیل محرومیت باشگاه تراکتورسازی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و ویسی ادعا می‌کند که از این موضوع ناراحت است. او می‌گوید: «با صبا تا حالا به تراکتورسازی نباخته‌ام و امیدوارم بازهم بازنده نباشم.»

راه‌آهن-ذوب‌آهن؛ ساعت 22

اگر علی دایی فصل قبل با مربیگری پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر هم فکر می‌کرد، این فصل با مربیگری راه‌آهن به یکی از رتبه‌های میانه جدول فکر می‌کند. راه‌آهن امشب با علی دایی برای نخستین‌بار در لیگ یازدهم مقابل ذوب آهن قرار می‌گیرد. باشگاه راه‌آهن از سازمان لیگ درخواست کرده بود که مسابقه‌های هفته‌های اول این تیم به تعویق بیفتد که فدراسیون موافقت نکرد. علی دایی می‌گوید: «این موضوعی است که دیگر زمان بحث کردن برای آنها گذشته است. ما به دلایلی از سازمان لیگ درخواست کرده بودیم که بازی اول یا 2بازی اول ما را عقب بیندازند که این کار انجام نشد اما باز هم مطمئن باشید که با تمام قدرت لیگ را آغاز می‌کنیم تا در ادامه راه هم موفق باشیم.»

سرمربی راه‌‌آهن درباره ذوب آهن می‌گوید: «متأسفانه بازی اول ما با یک تیم بزرگ است اما من خیلی امیدوارم که از همین بازی اول نتایج خوبی کسب کنیم.» ذوب‌آهن خلعتبری را دیگر در اختیار ندارد. یورگن گده، مربی ذوب‌آهن می‌گوید: «خوشحالم که یک بار دیگر به تهران آمدم، چرا که اینجا، شهر دوم من است. امیدوارم تیمم در بازی امشب برابر راه‌آهن به پیروزی برسد.»

برنامه امشب لیگ برتر

داماش گیلان - نفت آبادان ساعت 22
فجرسپاسی - نفت تهران ساعت 22
مس - شهرداری تبریز ساعت 22
سایپا - مس سرچشمه ساعت 22
تراکتورسازی - صبای قم ساعت 22
راه‌آهن - ذوب‌آهن ساعت 22
فولاد - شاهین بوشهر ساعت 22
پرسپولیس - ملوان ساعت 22:30

کد خبر 141973
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز