چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

گروه بین الملل: سخنرانی بوش در برابر کنگره آمریکا بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت و مطبوعات عمده دنیا به تجزیه و تحلیل محتوای آن پرداختند.

 در همین رابطه روزنامه فایننشال تایمز گزارش سالانه جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا را تلاشی برای خرید زمان و ملامت دیگران به عنوان مقصر توصیف کرد.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان بوش در کنگره نوشت: بوش سعی کرد به کنگره آمریکا بقبولاند که خطر عقب‌نشینی از عراق، از خطر کشته شدن تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی در این کشور بسیار بیشتر است.

وی همچنین ادعا کرد که در این صورت جنگ بین شیعه و سنی از سوی هیچ کشور یا فردی قابل مهار نیست.

این روزنامه به نقل از بروس ریدل یک تحلیلگر امنیتی نوشت: نشانه‌های کمی‌مبنی بر پذیرش موافقت‌آمیز سخنان بوش از سوی کنگره وجود دارد.

به گفته ریدل، هم اکنون دو سوم مردم آمریکا که در همین انتخابات اخیر به دمکراتهای رقیب بوش رأی دادند، اعتقاد دارند که بوش دیگر لیاقت این شغل را ندارد و این یک مشکل اساسی برای بوش است.

فایننشال تایمز همچنین در ادامه، اظهارات مارکوس راسکین مشاور سابق دولت کندی را منعکس کرد.


راسکین اعتقاد دارد: بوش با آتش بازی کرده و برخلاف تمام توصیه‌های دمکراتها و صاحب‌نظران، ناوهای دیگری را که به احتمال زیاد به سلاح اتمی‌مجهز هستند، به سوی آبهای خلیج‌فارس می‌فرستد تا از استمرار جنگ پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری خود اطمینان حاصل کند.

یک تحلیلگر دیگر سخنرانی بوش را تمرکز بر خطرات شکست و نه احتمال پیروزی توصیف کرد.

کد خبر 14207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز