یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

گروه حوادث: راز کلاهبرداری‌های مرد جوان زمانی فاش شد که او به‌رغم جوانی لباس پلیس با درجه سرتیپی به تن کرده بود.

متهم

اواخر تیرماه امسال ماموران پلیس راه آهن تهران هنگام کنترل مسافران متوجه مردی شدند که لباس پلیس با درجه سرتیپی به تن داشت. رفتار و حرکات این مرد با درجه‌ای که روی شانه هایش به چشم می‌خورد شک ماموران را برانگیخت و آنها مطمئن شدند که وی نه تنها سرتیپ ناجا نیست، که یک مامور قلابی است. با این فرضیه، آنها به سراغ مرد جوان رفتند اما او خودش را سردار معرفی کرد. این در حالی بود که بررسی مدارک هویتی‌اش نشان می‌داد که نام واقعی وی با اتیکت او تفاوت دارد و به این ترتیب ماموران وی را دستگیر کردند.

با کشف مدارک جعلی زیادی ازجمله کارت ملی، مهرهایی مربوط به نظام پزشکی، گواهینامه پایه دو و کارت شناسایی پزشکی و پروانه مطب از این مرد، او به اداره آگاهی تهران انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت. درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد متهم دستگیر شده هیچگونه وابستگی به هیچ‌کدام از نهادهای دولتی و نظامی کشور ندارد، بازجویی از او ادامه یافت و این مرد ادعای عجیبی مطرح کرد. او گفت: چند سال پیش از سوی خانواده‌ام طرد شدم و به همین دلیل با پوشیدن لباس انتظامی و استفاده از مدارک جعلی می‌خواستم کاری کنم که خانواده‌ام تصور کنند برایم خودم کسی شده‌ام. اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که ماموران موفق شدند 2 نفر را که از سوی متهم هدف کلاهبرداری قرار گرفته بودند شناسایی کنند.

اولین نفر یک فروشنده لباس‌های نظامی بود که متهم با معرفی خود به‌عنوان پزشک متخصص و شاغل در مراکز درمانی نیروهای مسلح، به او گفته بود که می‌تواند به راحتی کارت معافیت پزشکی بگیرد. این مرد نیز برای معافیت پسرش مبلغ هنگفتی به سردار قلابی پرداخت کرده‌بود، اما او بعد از گرفتن این مبلغ متواری شد. دومین مالباخته نیز زن جوانی بود که متهم با معرفی خود به‌عنوان پزشک متخصص و افسر ارشد نظامی به او پیشنهاد ازدواج داده‌بود اما قبل از اینکه موفق به کلاهبرداری از وی شود، از سوی پلیس دستگیر شد.

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اشاره به این خبر گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده، احتمال می‌رود که متهم با معرفی خود تحت عناوین مختلف از افراد زیادی کلاهبرداری کرده باشد. به همین دلیل قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 142463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز