اگر بپذیریم که استقلال در غیاب تعداد زیادی از بازیکنان اصلی‌اش در هفته‌های اول فقط باید به فکر جمع کردن امتیاز باشد، عملکرد این تیم در 2هفته اول خوب بوده است.

فوتبال

استقلال در هفته دوم داماش را به زحمت و با تک گل مجیدی شکست داد ولی با توجه به دست خالی مظلومی، نمی‌توان ایرادی به این مربی گرفت. در این بازی خسرو حیدری همچنان اجازه بازی نداشت، جاسم کرار که به تازگی به تیم پیوسته در جایگاه ویژه بود، زندی به‌دلیل ناآمادگی حتی روی نیمکت هم نبود و میداوودی فقط چند دقیقه به زمین رفت تا به گفته مظلومی شرایط روحی‌اش بهتر شود. مظلومی حتی مجبور شد آندو را با وجود درد زانو به زمین بفرستد و او درحالی‌که به سختی می‌دوید تا اواخر بازی در زمین بود. در چنین شرایطی، گرفتن 4 امتیاز از 2 بازی، درحالی‌که مدعیان اصفهانی 2 امتیاز دارند و پرسپولیس یک امتیازی است، کارنامه خوبی برای آبی پوشان به شمار می‌رود. مظلومی حالا امیدوار است کهکشانش هر چه زودتر تکمیل شود و برای بازی نسبتا دشوار جمعه شب مقابل مس بازیکنان بیشتری در اختیار داشته باشد.

جدول

او در بازی برابر داماش تیمش را با 2تغییر نسبت به بازی هفته اول مقابل سپاهان به زمین فرستاد؛ ولید علی در گوش چپ جانشین محسن یوسفی مصدوم شده بود و مجیدی هم به جای شریفات محروم بازی کرد. بازیکن کویتی در نخستین تجربه‌اش در لیگ ایران نمایش متوسطی داشت. ولید علی چندان پرتحرک نبود ولی بازیکن باهوشی نشان داد. فرهاد مجیدی اما یک بار دیگر شم‌گلزنی و آمادگی بالایش را به رخ کشید. او در تک موقعیتی که روی اشتباه جونیور، مدافع داماش در نیمه اول به دست آورد با ضربه‌ای استادانه دروازه محمدی، همبازی سال قبلش را باز کرد. در این نیمه برتری نسبی با استقلال بود ولی داماش هم روی ضربات ایستگاهی دروازه رحمتی را چند بار تهدید کرد.

در نیمه دوم اما استقلال به‌تدریج عقب‌نشینی کرد. مهدی دینورزاده، سرمربی داماش هم در حرکتی غیرمنتظره به‌ترتیب غلامی، مهدوی کیا و زنیدپور، 3بازیکن مشهورش را تعویض کرد ولی این تغییرات بر خلاف انتظار به قدرت تهاجمی این تیم اضافه کرد.

در دقایق پایانی داماش فشار زیادی را برای رسیدن به گل تساوی به دروازه استقلال وارد کرد ولی رحمتی با چند مهار عالی به تیم جدیدش کمک کرد که نخستین پیروزی فصل را در حضور 72هزار هوادارش جشن بگیرد.

مظلومی هم در کنفرانس مطبوعاتی به برتری داماش در نیمه دوم اعتراف کرد و گفت:

«هفته گذشته تمرینات پرفشاری برگزار کردیم و به همین دلیل بدن بازیکنان در نیمه دوم تحلیل رفت. بعد از بازی مقابل سپاهان، نتوانستیم به بازیکنان استراحت بدهیم و مجبور شدیم کارهای تاکتیکی را انجام دهیم ولی با توجه به برنامه فشرده بازی‌ها چاره‌ای نداریم.»

از سوی دیگر دینورزاده هم با لبخند وارد کنفرانس مطبوعاتی شد و از نمایش تیمش راضی بود. او درباره جریان بازی گفت:

« در نیمه اول می‌خواستیم استقلال را ارزیابی کنیم و به همین دلیل محتاطانه بازی کردیم ولی در نیمه دوم جلو کشیدیم و اگر رحمتی نبود نتیجه بازی چیز دیگری می‌شد.»

نتایج لیگ برتر

نفت آبادان یک - فجرسپاسی یک
صبای قم صفر- سپاهان صفر
نفت تهران 3- مس 2
استقلال 1- داماش صفر

کد خبر 142713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز