گروه ورزش - محمود مولایی: باشگاه استقلال از حضور نفراتی چون اصغر شرفی در کمیته فنی این باشگاه خبر می‌دهد ولی اصغر شرفی تاکید می‌کند که هنوز چنین پستی را نپذیرفته است.

فوتبال

مربی تیم ملی در جام جهانی 1978 و منتقد امروز فوتبال ایران البته نسبت به تشکیل کمیته فنی باشگاه استقلال نگاه مثبتی دارد. او معتقد است که وجود کمیته فنی در باشگاه‌های بزرگ جهان مرسوم است ولی در فوتبال ایران اتفاقی تازه. البته باشگاه‌های بزرگ دنیا ترجیح می‌دهند به جای تشکیل کمیته فنی از مدیرفنی استفاده کنند.

  • آقای شرفی خبر باشگاه استقلال را برای حضور در کمیته فنی تکذیب می‌کنید؟

نه، این جریان از 2، 3 ماه قبل بوده و کم کم این کمیته دارد شکل می‌گیرد. از همان موقع با من هم صحبت کردند، جلسه گذاشتیم ولی هنوز حضورم در این کمیته قطعی نشده است. قرار است آیین‌نامه کمیته فنی تهیه شود و بناست که با فتح‌الله‌زاده هم جلسه داشته باشم.

  • آیین‌نامه کمیته فنی را چه کسی یا کسانی تنظیم خواهند کرد؟

از طرف باشگاه این آیین‌نامه تنظیم می‌شود. بعد جلسه می‌گذاریم تا ببینیم خواسته باشگاه چیست و اینکه نفرات کمیته آیا با هم همفکر هستند یا نه. این کاری است که در تمام دنیا انجام می‌شود و کمیته فنی در باشگاه‌های بزرگ چیز عجیب و تازه‌ای نیست؛ در ایران است که کمیته فنی یک کمیته جدید به حساب می‌آید.

  • در باشگاه‌های بزرگی که صحبتش را به زبان آوردید، در کمیته فنی چه نفراتی حضور دارند و چه کاری‌هایی انجام می‌دهند؟

کمیته فنی در باشگاه‌های اروپایی را پیشکسوتان تشکیل می‌دهند؛ نفراتی که موقعیت اجتماعی مناسبی هم دارند. بعد شکل کاری که در این کمیته انجام می‌دهند، کاملاً مکتوب است و آنها نظارت بر کار کادرفنی دارند. البته در امورفنی دخالت نمی‌کنند و به نوعی این کمیته بین کادرفنی و هیات رئیسه باشگاه قرار دارد. خوشبختانه استقلال هم می‌خواهد چنین کاری انجام دهد و من به این اتفاق خوشبین هستم؛ اما همانطور که گفتم هنوز به توافق کامل نرسیده‌ایم.

  • حضور نفراتی مثل شما و حسن روشن، این شبهه را برمی‌انگیزد که باشگاه استقلال قصد دارد صدای انتقاد شما را خاموش کند.

اگر از تیمی انتقاد نشود، موفق نمی‌شود؛ البته انتقاد منطقی و نه انتقاد مغرضانه. انتقاد می‌کنم که اگر زمانی خودم هم در جایگاه مربیگری قرار گرفتم، مرا هم نقد کنند. یکسری انتقادها سازنده است. اگر انتقاد می‌کنم، یعنی یک جای کار ایراد دارد و بیشتر راهنمایی می‌کنم تا انتقاد.

  • به هر حال، اگر عضو کمیته فنی شوید، آیا از استقلال انتقاد خواهید کرد؟

کمیته فنی 7، 8 عضو داشته و هر کسی یک مسئولیت دارد و مطمئنا سخنگوی کمیته می‌تواند مصاحبه کند و جواب خبرنگاران را بدهد.

  • همین مسئله شما را از انتقاد کردن بازنمی‌دارد؟

اگر باشم ، قرار است به استقلال کمک کنم و نه اینکه این تیم را بیچاره کنم. اصلا شاید هم سخنگوی کمیته خودم باشم. من که نمی‌خواهم استقلال را خراب کنم.

  • شما را همیشه در قامت یک مربی دیده‌ایم ولی این بار می‌خواهید با حضور در کمیته فنی استقلال کار اجرایی را کنار بگذارید؟

نه، ممکن است هفته بعد مربیگری یک تیم را بر‌عهده بگیرم و در استقلال هم باشم. فکر نمی‌کنم مشکلی باشد.

  • بعد از بازی استقلال و مس، مرفاوی صحبت‌هایی انجام داد که برخی آن را به ارتباط کادرفنی استقلال با جادوگر و رمال تعبیر کردند؛ نظر شما چیست؟

مرفاوی نظر خودش را گفته است. من به جادوگر و این چیزها اعتقادی ندارم، بنابراین، نمی‌توانم به این گفته اعتقادی داشته باشم. شاید خود مرفاوی به این چیزها اعتقاد دارد که آن را مطرح کرده است. مرفاوی مربی جوانی است و البته به روز است؛ به هرحال نمی‌دانم چه بگویم. واقعا اگر اینطور است، ما می‌توانیم جادوگر تیم برزیل را به خدمت بگیریم و به موفقیت‌های بزرگی برسیم. به‌نظر من، این گفته‌ها تنها باید ثابت شود تا باور کرد.

  • استقلال با ستاره‌هایش از نظر خیلی‌ها شانس اول قهرمانی است و از نظر شما؟

من هم همینطور فکر می‌کنم. کاری که فتح‎الله‌زاده کرده خیلی ارزشمند است.

  • و پرسپولیس این فصل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بازی‌های پرسپولیس را ندیده‌ام و نمی‌توانم جوابی بدهم اما هنوز 3 هفته از لیگ گذشته و فعلا شروع کار پرسپولیس است. استیلی هم پسر خوبی است و پرسپولیس می‌تواند نتیجه بگیرد.

کد خبر 143124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز