یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

روز گذشته خبری در رسانه‌ها به نقل از علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس منتشر شد مبنی بر اینکه نفر دوم گروهک تروریستی پ ک ک توسط نیروهای اطلاعاتی ایران دستگیر شده است.

 سردار یدالله جوانی

درخصوص آخرین اقدامات سپاه پاسداران در مبارزه با گروهک تروریستی پژاک با سردار یدالله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران گفت‌وگو کردیم.

  • وضعیت آخرین تحرکات سپاه برای نابودی پژاک چیست؟

هیچ کدام از گروه‌های تجزیه‌طلبی که در مناطق قومیتی و مرزی کشور ما مستقر هستند بنیه قوی ندارند و از پایگاه‌های اجتماعی و مردمی برخوردار نیستند، چرا که اساساً بسیاری از این گروه‌ها ساخته و پرداخته دشمنان جمهوری اسلامی هستند و کشورهای بیگانه برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ایجاد اخلال در امنیت کشور به شکل‌دهی، تجهیز و تقویت این گروه‌ها اقدام می‌کنند. در همین راستا وقتی دشمنان ما تصمیم گرفتند که از طریق گروهک پژاک در شمال غرب کشور امنیت داخلی ما را مخدوش کنند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظایف خودش طرحی را برای پاکسازی این مناطق آماده کرد و با حرکت برق‌آسای سپاه، ضربات مهلکی به آن وارد شد و مناطق آلوده پاکسازی شد.

  • کشورهای همسایه ایران چه وظایفی در مبارزه با این گروهک دارند؟

امروز برعهده کشورهای همجوار است که در مناطق خودشان اجازه ندهند این گروهک از سرزمین‌های آنان استفاده کند و از داخل کشورهایشان به امنیت جمهوری اسلامی آسیب برساند. ما جریانات کرد را در کشورهای عراق، ترکیه و همچنین سوریه داریم. دولت‌های مرکزی در این کشورها نیز مشکلاتی با این جریانات دارند. توقع دولت ما از دولت‌های کشورهای همجوار این است که هرگز اجازه ندهند مورد سوءاستفاده جریان‌هایی قرار بگیرند که تروریستی و تأمین‌کننده منافع بیگانگان هستند.

کد خبر 143130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز