جمعه ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه کارآمدی هر‌نظام بدون شک مرهون زحمات خبرنگاران است، گفت:

قالیباف

شما خبرنگاران مهم‌ترین نقش را در تصمیم‌گیری‌ها برای من دارید و من خودم را با قلم شما تنظیم می‌کنم و شما را نبض شهر می‌دانم.محمد باقر قالیباف در مراسم ضیافت افطار با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد:

من نه به‌عنوان شهردار تهران بلکه به‌عنوان یک شهروند باید بگویم که با همه مشغله کاری که دارم روزانه یک ربع، بیست دقیقه‌ای را به خواندن اخبار شهری در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری می‌گذرانم و به این قضاوت رسیده‌ام که آن چیزی که تاکنون در مورد مباحث شهری منعکس شده و یا پیگیری می‌شود، آنگونه که توقع داریم نبوده و من بدون تعارف می‌گویم که دوست دارم جدی‌تر از این مرا به‌عنوان شهردار به چالش بکشید. وی ادامه داد: این را از باب ریا عرض نمی‌کنم بلکه دوست دارم شما خبرنگاران هر جای شهر که هستید، به نمایندگی از مردم واقعیت‌ها را بازگو کنید تا زمانی که روزنامه‌ها را ورق می‌زنیم با خواندن مطالب شما احساس کنیم که درد مردم بیان شده چرا که شما به راستی نمایندگان مردم هستید.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه کارآمدی هر نظام بدون شک مرهون زحمات خبرنگاران است، اظهار کرد: نبض شهر توسط خبرنگاران می‌زند؛ خواه تند و خواه کند، و من به‌عنوان یک مدیر شما را نبض شهر می‌دانم.قالیباف در ادامه با بیان اینکه من به‌طور حتم به موضوعات شهری که شما خبرنگاران با دقت هر چه تمام‌تر به آن پرداخته‌اید توجه می‌کنم، اظهار کرد: تمام مجموعه‌های خبری که مستقیم به مانند روزنامه همشهری و یا غیرمستقیم زیرنظر مدیریت شهری قرار دارد به‌طور مستقل عمل کرده و من هرگز به‌خودم این اجازه را نمی‌دهم که برای چگونه تیتر زدن آنها اظهارنظر کنم چرا که رسانه‌ها باید مبتی بر چهارچوب و اصول خود کار کنند اما به دو موضوع اهمیت می‌دهم و رسانه‌هایی که زیرنظر مدیریت شهری هستند باید به آنها عمل کنند که این دو موضوع بداخلاقی نکردن و راستگویی است و چنانچه این دو مسئله مورد بی‌توجهی قرار گیرد حتما با آنها برخورد می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: شما خبرنگاران مهم‌ترین نقش را در تصمیم‌سازی‌‌ها برای من تصمیم‌گیر دارید، کشور ما نیازمند کار و فعالیت، شفاف‌سازی‌، آگاه‌سازی‌، افزایش اعتقادات و باورهای مردم و ایجاد امید و نشاط است که امیدوارم شما با قلم خود این امور را محقق‌سازید. شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه به برخی موضوعات نباید به شکل سیاسی پرداخته شود، اظهار کرد: مثلا هفته گذشته پیرامون خواسته شورای شهر در مورد سؤال کردن از شهردار تعدادی از روزنامه‌ها به این موضوع پرداختند و نوشتند که می‌خواهند از شهردار سؤال کنند و وانمود کردند این موضوع عجیبی است، سؤال کنند، اصلا استیضاح کنند، چه ایرادی دارد؟ نظارت بر شهرداری و سؤال کردن از شهردار وظیفه شورای اسلامی شهر است.

قالیباف ادامه داد: اگر شورای شهر نتواند سؤال کند پس چه خاصیتی دارد، وقتی به این موضوع از منظر سیاسی می‌نگرید در واقع ظلم در حق شهروندان می‌شود چرا که شأن مردم بالاست و مطابق با شأن شهروندان باید مطالب خبری در رسانه‌ها انعکاس یابد.شهردار تهران تصریح کرد: البته در برخی موارد نیز مواضع سیاسی موضوعیت دارد و در خیلی موارد کار سیاسی و اجرایی در هم گره خورده است.

قالیباف اظهار کرد: دوست دارم خبرنگاران من را به‌عنوان شهردار در یک موضع کاری به چالش بکشند، هم‌اکنون با راه‌اندازی سایت www.tehran.ir، شهرداری از حالتی که هیچ‌کس نمی‌دانست در آنچه می‌گذرد خارج شده و به یک مجموعه شیشه‌ای تبدیل شده که تمام اقدامات صورت گرفته در آن با جزئیات در اطلاع عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: آخرین آمار حسابرسی مالی شهرداری به‌طور دقیق به وسیله این سایت به اطلاع شهروندان می‌رسد، چرا که آگاهی از این امور حق شهروندان است این در حالی است که تا سال 84 شهرداری تهران غیرقابل حسابرسی بود.قالیباف در ادامه عنوان کرد: مطلوب است روزنامه‌ها ستونی را به اخبار شهری اختصاص دهند و موضوعات تخصصی شهر را به چالش بکشند اما این کار باید منصفانه صورت گیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه من کارهایی که توان اجرایش وجود ندارد به صراحت عنوان می‌کنم، اظهار کرد: چنانچه در دو سه ماه اول مدیریت شهری‌ام در شهرداری به شبکه تهران دعوت شدم و در پاسخ به سؤال مجری برنامه که چه زمان می‌توانید تمام چاله‌های شهر را پر کنید، گفتم که من چنین توانایی ندارم از من نپرسید چه زمان تمام چاله‌های شهر پر می‌شود چرا که با وجود این آسفالت و شرایط این چنینی چاله‌ها به‌طور کامل پر نخواهد شد. از من بپرسید وقتی چاله‌ای ایجاد شد تا چند ساعت می‌توانید پرش کنید.

وی اضافه کرد: ما تنها کلانشهری هستیم که یک متر کانال تاسیسات نداریم درحالی‌که در این 20 سال کانونش به‌وجود آمده است، از خبرنگاران می‌خواهم این موضوع را به چالش بکشند و این را مطالبه کنند.قالیباف در ادامه خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: شما با مطالبتان زشتی‌ها و زیبایی‌های شهر را به نمایش می‌گذارید و من خودم را با قلم شما تنظیم می‌کنم و شما را نبض شهر می‌دانم.

کد خبر 143575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز