همشهری آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر قابل قبول بودن کارنامه مدیریت شهری و حمل‌ونقل تهران، گفت: پیشرفت‌ها در این عرصه، حاصل همدلی در مجموعه مدیریت شهری است.

 به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه شیخ‌الرئیس از خط چهارمتروی تهران، آلودگی هوا را از مهم‌ترین چالش‌های شهر برشمرد و تاکید کرد: برای حل این موضوع باید حمل‌ونقل شهری را توسعه دهیم و بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل، خطوط مترو را به 218 کیلومتر برسانیم تا دراستفاده از خودروهای شهری در سطح شهر محدودیت ایجاد کنیم.

 وی با بیان اینکه در گذشته 5/2 کیلومتر مترو در سال ساخته می‌شد، اظهار کرد: این رقم هم‌اکنون به 15 کیلومتر در سال افزایش یافته که اگر در مجموعه مدیریت شهری همدلی وجود نداشت، چنین پیشرفتی حاصل نمی‌شد.

 قالیباف با تاکید بر ایجاد فضای کار و تلاش برای اعمال مدیریت شهری، گفت: زمانی خطوط مترو و اتوبوس را می‌توان با سرعت بیشتری آماده کرد که فضای کار و تلاش فراهم باشد، امروز اگر اتفاق مثبتی در حمل‌ونقل رخ داده است به علت وجود فضای همدلی و محبت در کنار اعمال مدیریتی است.

 وی با اشاره به اینکه هر ماه در تهران یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ایستگاه شیخ‌الرئیس یک ایستگاه سبک است، اما تاسیس هر ایستگاه به هماهنگی و همدلی در مدیریت شهری نیاز دارد که امروز این همدلی در شهرداری و شورای اسلامی شهر وجود دارد.

 بی‌مساله‌ترین مجموعه مدیریتی کشور را در شهرداری تهران داریم

 قالیباف با بیان اینکه شورای شهر در دوره‌های گذشته به جز ضرر به شهرداری و شورا و مردم خاصیت دیگری نداشت، خاطرنشان کرد: امروز هم افرادی هستند که از این هماهنگی لذت نمی‌برند، در حالی که امروز بی‌مساله‌ترین مجموعه مدیریتی در کشور، مجموعه مدیریت شهری تهران است.

 وی تاکید کرد: با وجود اینکه طرح جامع حمل‌ونقل آنگونه که باید و شاید در بخش ملی حمایت نمی‌شود، این طرح با توجه به فشردگی آن در حال پیشروی است.

 هزینه تملک زمین برای ایستگاه شیخ‌الرئیس 10میلیارد تومان از هزینه ساخت آن بیشتر شد

 وی با تاکید بر همکاری در سطوح عالی و میانی مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: امروز با افتتاح هر ایستگاه مترو، شهردار آن منطقه درگیر این موضوع می‌شود، همانند ایستگاه شیخ‌الرئیس که هزینه تملک آن، 10 میلیارد تومان بیشتر از هزینه ساخت این ایستگاه است.

 قالیباف ادامه داد: مساله فقط مربوط به پول و هزینه نیست، بلکه مسایل مربوط به هماهنگی‌ها نیز مهم است، دیگر آن زمان گذشته که یک شهرداری قادر به انجام یک پروژه باشد.

 وی پیشرفت در حوزه حمل‌ونقل را همدلی در بدنه شهرداری عنوان کرد و گفت: این همدلی مانع فرصت‌سوزی و باعث شادی دل مردم می‌شود و امروزه این همکاری و انسجام در همه سطوح از جمله محله‌ها و شورای شهر و شهرداری برقرار است.

 سوال کردن وظیفه و تذکر حق اعضای شورای شهر است

شهردار تهران درباره خبرنگاران و افرادی که دست به قلم هستند، گفت: گاهی آنها می‌خواهند چیزهایی را به جامعه تحمیل کنند که به نظر می‌رسد کارشان برای خدا نیست، وظیفه یک عضو شورای شهر سوال کردن و تذکر دادن حق اوست، اما کسانی که احساس می‌کنند می‌توانند در این مسایل شیطنت کنند، بدانند مجموعه مدیریت شهری خیلی عمیق‌تر و پخته‌تر از آن است که فرصتی را که برای خدمت در اختیار ما گذاشته شده، به حاشیه تبدیل کنند.

 قالیباف با اشاره به مساله پر کردن تونل توحید، تصریح کرد: وقتی شما تونل توحید را زیر سوال می‌برید در واقع جامعه مهندسی کشور را زیر سوال برده‌اید. من در رابطه با پر کردن تونل توحید گفتم که آنجا را فقط سه روز ببندید، ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

 وی خطاب به افرادی که به حاشیه‌سازی اقدام می‌کنند، گفت: آنها به دنبال منافع باطل و شخصی خود هستند و خیر کشور و مردم را نمی‌خواهند، افراد ابتدا باید دستی بر آتش داشته باشند و سپس درباره موضوعی اظهار نظر کنند، ما باید ببینیم عقل و قانون چه می‌گوید و بر اساس آن کار کنیم.

 در مسائل منطقی ما را به چالش بکشانید، نه در مسائل سیاسی

شهردار شهر تهران با بیان اینکه دیوار شهرداری از همه کوتاه‌تر و شهرداری انتقادپذیر است، گفت: در مسایل منطقی ما را به چالش بکشانید، اما در مسایل سیاسی این کار را نکنید، زیرا به چالش کشیدن ما در مسایل سیاسی جز اینکه وقت مردم را بگیرد خاصیت دیگری ندارد.

 شهردار تهران با تاکید بر منصفانه نگاه کردن به فعالیت‌های شهرداری، یادآور شد: تهران تنها شهری است که دارای چهار دستگاه حفار اتوماتیک ( TBM ) است.

 وی افزود: 15 سال است که برای مترو مشهد کار شده، اما بررسی‌ها شاهد اختلاف بسیار زیاد میزان خطوط متروی افتتاح شده در تهران و سایر شهرهاست.

  هوای داخل ایستگاه مترو سالم‌تر از بیرون آن است

قالیباف ضمن غیر تخصصی دانستن اظهارات کسانی که می‌گویند داخل مترو آلودگی وجود دارد، افزود: هوای داخل مترو سالم‌تر از هوای بیرون است، همچنین برخی ادعا می‌کنند ماده آلاینده آزبست از ترمز قطار ایجاد می‌شود. اگر این مساله به نظر آنها مشکلی ایجاد می‌کند، پس چرا به 10 میلیون خودرویی که روزانه در تهران وجود دارد ایرادی نمی‌گیرند.

کد خبر 144165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز