گروه اقتصادی: یک مقام نفتی ایران از قرار گرفتن پیشنهاد توسعه بزرگ‌ترین میدان نفتی ایران توسط چینی‌ها روی میز مدیرعامل شرکت ملی نفت خبر داده است.

نفت

میدان نفتی آزادگان بین ایران و عراق مشترک است که پس از کناره‌گیری شرکت اینپکس ژاپن، قرارداد توسعه این میدان با شرکت‌های چینی امضا شد.مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به تدوین طرح جامع توسعه آزادگان توسط چین از سرمایه‌گذاری 12میلیارد دلاری برای توسعه این میدان مشترک نفتی خبر داد و گفت: با توسعه این میدان روزانه 600 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت اضافه می‌شود.

به گزارش مهر، ناجی سعدونی افزود: طرح جامع توسعه این میدان نفتی توسط شرکت چینی تدوین و به شرکت ملی نفت ایران ارائه شده است. او گفت: شرکت چینی طرح جامع توسعه اینپکس ژاپن را بر مبنای تولید روزانه 360هزار بشکه نفت خام به روز رسانی کرده است. سعدونی از سرمایه‌گذاری حدود 12میلیارد دلاری روی این میدان نفتی در مدت 10سال آینده خبر داد و افزود: برای اجرای فاز اول توسعه میدان نفتی آزادگان زمانبندی 52ماهه تعریف شده است.قرار است در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان 70 درصد سرمایه‌گذاری توسط چینی‌ها یا شرکت‌های دیگر خارجی و داخلی، 20درصد توسط نیکوی ایران و 10درصد توسط اینپکس ژاپن انجام گیرد اما دست‌کم 8سال است که ژاپنی‌ها در تصمیم‌گیری برای مشارکت تردید نشان می‌دهند.

کد خبر 144187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز