همشهری آنلاین: نگارخانه‌ها آیینه تمام نمای عرصه هنرهای تجسمی کشور هستند و رونق هنرهای تجسمی در رونق فعالیت نگارخانه ها است.

به گزارش همشهری آنلاین، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ضیافت افطاری مدیران نگارخانه ها با بیان این مطلب گفت: نگارخانه ها کانون توجه علاقمندان هنر است و چکیده آنچه هنرمندان تصویر می کنند، در نگارخانه ها نمایش داده می شود.

حمید شاه آبادی با تأکید بر اهمیت نگارخانه ها و ضرورت توجه به این بخش گفت: امسال سال نگارخانه ها است و به نگارخانه‌ها توجه ویژه می‌شود و سعی داریم خدمات بیشتری را به این حرفه اختصاص دهیم.

شاه آبادی با اشاره به اهمیت اقتصاد هنر افزود: اقتصاد هنر از مسایلی است که ضرورت دارد به آن توجه ویژه شود و در سالی که به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده برنامه هایی برای رونق فعالیت های نگارخانه ها به عنوان محور همه فعالیت های متعدد هنرهای تجسمی طراحی و تدوین شده است.

از جمله این برنامه ها راه اندازی اکسپوی مجازی است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از اداره کل هنرهای تجسمی گفت: در این سال ها اقدامات موثری در حوزه هنرهای تجسمی طراحی و اجرا شده است و در سال جاری بر رونق اقتصاد هنر و فعالیت نگارخانه ها تأکید می شود.

شاه آبادی در پایان گفت: رونق فعالیت نگارخانه ها و اقتصاد هنر بارقه امید خوبی برای آینده هنرهای تجسمی خواهد بود.

محمود شالویی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی نیز در این مراسم با قدردانی از فعالیت موثر نگارخانه ها در عرصه هنرهای تجسمی گفت: در مدت اخیر در نشست های مشترکی با نگارخانه ها نظرات و نیازهای آنها دریافت شد و مرکز هنرهای تجسمی تلاش می کند که با توجه به این نظرات نیازهای نگارخانه ها را برطرف کند.

شالویی ادامه داد: مرکز هنرهای تجسمی در نشست با مدیران نگارخانه ها وعده داد که مجوز فعالیت نگارخانه ها را افزایش دهد که امروز این وعده محقق شده است و مجوز 25 نگارخانه که فعالیت مستمر و قابل توجهی داشته اند، به مدت پنج سال تمدید شده است.

مدیرکل هنرهای تجسمی افزود : رونوشت این مجوز ها به همراه مکاتباتی برای دستگاه ها و نهادهای ذیربط مانند امور مالیاتی، اماکن و شهرداری های مناطق ارسال می شود تا نگارخانه ها به عنوان یک مرکز هنری و فرهنگی از معافیت های این بخش استفاده کنند.

شالویی همچنین با اشاره به قانون اختصاص یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی ساختمانی دستگاه های وابسته به قوای سه گانه به خرید آثار هنری گفت: این قانون در نشست هایی با مدیران نگارخانه ها برای تدوین آیین نامه اجرایی آن مطرح شد و نگارخانه ها و اکسپوهای خصوصی و اکسپوهایی که با حمایت مرکز هنرهای تجسمی برگزار می‌شود به عنوان بسترهای خرید آثار از سوی دستگاه ها تعیین شده است.

مدیرکل هنرهای تجسمی با تأکید بر معرفی نگارخانه‌ها و فعالیت‌های آنها به مراکز و دستگاه‌ها و نهادها گفت: مرکز هنرهای تجسمی کتاب معرفی نگارخانه ها را تدوین و منتشر خواهد کرد و این کتاب به تمام مراکز و نهادها ارائه شود.

شالویی با تأکید بر نقش نگارخانه ها در عرصه هنرهای تجسمی گفت: نگارخانه ها نقش محوری و تأثیرگذاری در عرصه هنرهای تجسمی دارند و مرکز هنرهای تجسمی در تعامل با نگارخانه ها حمایت هایی را در راستای پویایی این بخش انجام خواهد داد.

کد خبر 144368
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز