پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ماه آگوست 2011 با کشته شدن 66 نظامی آمریکایی به عنوان خونبارترین ماه برای نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان تبدیل شد.

us army afkanistan

این آمار که روز سه‌شنبه (7 مرداد، 30 آگوست) از سوی خبرگزاری اسوشیتدپرس منتشر شد آمار قبلی که ماه جولای 2010 را با 25 کشته به عنوان خونین‌ترین ماه برای نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان اعلام کرده بود تحت الشعاع قرار داده است.

بیشتر آمار کشته‌شدگان مربوط به سقوط یک فروند بالگرد آمریکا  در 15 مرداد (6 آگوست) در ولایت وردک بود که بر اثر آن حادثه 30 نظامی این کشور کشته شدند.

23 سرباز امریکایی نیز در این ماه در ولایت‌های قندهار و هلمند در جنوب افغانستان کشته شدند. 13 سرباز دیگر امریکایی در شرق افغانستان جان خود را از دست دادند.

افزون بر کشته شدن 66 نظامی امریکا در ماه آگوست 2011، شماری از سربازان ناتو از جمله 2 سرباز انگلیس، چهار فرانسوی، یک سرباز اهل زلاند نو، یک سرباز استرالیایی، یک سرباز لهستانی کشته شدند و ملیت پنج سرباز دیگر هنوز فاش نشده است.

بر پایه آمارهای خبرگزاری فرانسه، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، 403 تن از نظامیان خارجی تحت امر امریکا از جمله دست‌کم 299 سرباز امریکایی در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر نزدیک به 150 هزار نظامی خارجی تحت امر امریکا در افغانستان مستقر هستند که 100 هزار تن از این نیروها را سربازان امریکایی تشکیل می‌دهند.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، دستور خروج 33 هزار نیروی نظامی فوق‌العاده را که خود به افغانستان اعزام کرده بود صادر کرده است.

بر اساس این دستور، 10 هزار نظامی امریکایی تا پایان سال 2011 از افغانستان خارج خواهند شد و 23 هزار نظامی دیگر تا تابستان سال 2012 این کشور را ترک خواهند کرد. با این حال، 68 هزار نظامی امریکایی همچنان در افغانستان خواهند ماند.

کد خبر 144541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز