یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش 30 درصدی ترافیک در مهر خبر داد و گفت: در عین حال 30 فروند بالگرد برای کنترل ترافیک اول مهر ماه آماده‌سازی شده است.

مومنی سردار

 به گزارش ایسنا، سردار اسکندر در حاشیه جلسه «کمیته عملیات و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی» که به موضوع ترافیک مهرماه و تمهیدات پلیس و دستگاه‌های اجرایی برای آخرین دوره سفرهای تابستانی اختصاص داشت، گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون حداقل 2.5 میلیون دستگاه وسیله نقلیه شامل موتورسیکلت و خودرو شماره‌گذاری شدند که از این تعداد حداقل یک میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو بودند.

 وی با اشاره به اینکه تعداد خودروها در اوایل سال 80 حدود چهار میلیون دستگاه بود، گفت: هم اکنون شمار خودروهای کشور از مرز 14میلیون عبور کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم طی ده سال آینده تعداد خودروها به سه برابر افزایش یابد.

 پیش‌بینی افزایش 30 درصدی ترافیک در کشور همزمان با بازگشایی مدارس

 رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش تقاضای سفر همزمان با بازگشایی مدارس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم روزانه 16 میلیون تقاضای سفر در کشور ایجاد شود که بر این اساس حجم ترافیک در کشور در برخی استان‌ها تا 30 درصد افزایش می‌یابد.

 وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه امسال در حوزه برون‌شهری حداقل یک هزار کاهش کشته تصادفات داشتیم، گفت: در عین حال در مردادماه سال جاری نیز آمارهای اولیه نشان می‌دهد، حداقل 10 درصد کاهش تلفات و بیش از 7 هزار نفر کاهش مصدوم خواهیم داشت.

 وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نرم کشته‌های تصادفات به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه محاسبه می‌شود، گفت: در عین حال طی 10 سال گذشته شمار کشته‌های تصادفات به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه از 31 نفر به 11 نفر کاهش یافته است.

 ممنوعیت عملیات عمرانی در معابر درون‌شهری تا 15 مهر  

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به پیش‌بینی حجم بالای ترافیک در روزهای پایانی شهریور ماه تا سوم مهر ماه، گفت: بر این اساس انجام هرگونه عملیات عمرانی در محورهای برون‌شهری تا سوم مهرماه و در معابر درون‌شهری تا 15 مهرماه ممنوع است.

 مومنی همچنین به ساماندهی سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس نباید از سرویس‌های غیرمجاز و فاقد برچسب استفاده کنند که بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با متخلفان در این زمینه برخورد می‌کنند.

  30 فروند بالگرد ترافیک مهر را کنترل می‌کنند

وی از بکارگیری یک‌هزار نیروی کمکی از ستاد پلیس راهور ناجا در راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد و گفت: این نیروها در مهر ماه به کمک نیروهای پلیس تهران برای روان‌سازی ترافیک می‌آید.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه مدارس اول ابتدایی و اول راهنمایی امسال از 30 شهریور ماه بازگشایی می‌شوند، گفت: این امر موجب شده تا حجم سفرها در روزهای نخست سال تحصیلی جدید دو مرحله‌ای شود.

 وی از بکارگیری امکانات پروازی برای کنترل ترافیک از طریق هوایی در مهرماه خبر داد و گفت: بر این اساس 30 فروند بالگرد ترافیک مهرماه را در سراسر کشور کنترل می‌کنند.

 تعویض تمامی گواهینامه‌های قدیمی، طی فراخوانی بزودی

 مومنی همچنین در خصوص گواهینامه‌های هوشمند با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک میلیون جلد گواهینامه هوشمند در کشور صادر شده است، گفت: قصد داریم به زودی طی فراخوانی تمام گواهینامه‌های قدیمی را به گواهینامه‌های هوشمند تبدیل کنیم که بر این اساس تمام سوابق رانندگان در این گواهینامه ثبت خواهد شد.

 رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص شمار رانندگان متخلف حرفه‌ای در کشور گفت: تعداد متخلفان حرفه‌ای در کشور کم است، اما حادثه‌آفرینی این افراد بالاست که قطعا پلیس در خصوص برخورد با این افراد بدون اغماض رفتار خواهد کرد.

کد خبر 145936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز