گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از ممنوعیت انجام هرگونه عملیات عمرانی در معابر درون ‌شهری تا 15مهرماه خبر داد و گفت:

در عین حال 30 فروند بالگرد برای کنترل ترافیک اول مهر ماه آماده‌سازی شده است. سردار اسکندر مؤمنی روز یکشنبه در حاشیه جلسه کمیته عملیات و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی که به موضوع ترافیک مهرماه و تمهیدات پلیس و دستگاه‌های اجرایی برای آخرین دوره سفرهای تابستانی اختصاص داشت، گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون حداقل2.5میلیون دستگاه وسیله نقلیه شامل موتورسیکلت و خودرو شماره‌گذاری شده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش تقاضای سفر همزمان با بازگشایی مدارس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم روزانه 16‌میلیون تقاضای سفر در کشور ایجاد شود که بر این اساس حجم ترافیک در کشور در برخی استان‌ها تا 30‌درصد افزایش می‌یابد. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به پیش‌بینی حجم بالای ترافیک در روزهای پایانی شهریور تا سوم مهرماه، گفت: بر این اساس انجام هرگونه عملیات عمرانی در محورهای برون‌شهری تا سوم مهرماه و در معابر درون‌شهری تا 15 مهرماه ممنوع است.

مؤمنی همچنین به ساماندهی سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس نباید از سرویس‌های غیرمجاز و فاقد برچسب استفاده کنند؛ در غیر این‌صورت پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با متخلفان در این زمینه برخورد می‌کند. وی از به‌کارگیری یک‌هزار نیروی کمکی (از ستاد پلیس راهور ناجا) در راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد و گفت: این نیروها در مهر‌ماه برای روان‌سازی ترافیک به کمک نیروهای پلیس تهران می‌آیند. رئیس پلیس راهور ناجا از به‌کارگیری امکانات پروازی برای کنترل ترافیک از طریق هوایی در مهرماه خبر داد و گفت: براین‌اساس 30 فروند بالگرد، ترافیک مهرماه را در سراسر کشور کنترل می‌کنند.

این در حالی است که رئیس پلیس راهور تهران نیز از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای متخلف در محدوده زوج و فرد خبر داد و گفت: از ابتدای هفته تا‌کنون 7‌هزار نفر به‌علت ورود غیرمجاز جریمه شده‌اند. سردار حسین رحیمی اظهار داشت: به‌منظور کاهش ترافیک در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد طرح تشدید برخورد با ورود خودروهای غیرمجاز به این محدوده از روز شنبه در تهران اجرا شده است.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به افزایش 140مامور پلیس در محدوده طرح زوج و فرد برای کنترل ورودی‌ها تأکید کرد: هم‌اکنون 400‌نفرنیرو، کار کنترل محدوده را برعهده دارند و از ورود خودروهای متخلف جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 145976
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز