مجمع عمومی سالانه فدراسیون فوتبال 28 شهریور برگزار می‌شود.

ورزش

در این مجمع قرار است برخی تغییرات در اساسنامه فدراسیون به رای گذشته شود که مهم‌ترین آنها انتخاب نواب رئیس فدراسیون فوتبال از سوی رئیس فدراسیون است. براساس اساسنامه، انتخاب نواب رئیس به‌عهده مجمع فدراسیون است ولی کفاشیان پیشنهاد کرده که انتخاب آنها بر عهده رئیس فدراسیون باشد. دلیل این پیشنهاد بیش از همه اختلاف‌نظری است که رئیس فدراسیون در ماه‌های اخیر با برخی از نوابش داشته است.

البته او روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تلاش کرد این اختلافات را کمرنگ جلوه دهد. وی گفت: «اگر هم مشکلی بین مجموعه نواب رئیس مخصوصا مهدی تاج وجود داشته باشد در کمال متانت و منطق و با سعه صدر با من و هیأت رئیسه مطرح کرده و در تمام موارد، ایشان درصورت تصویب اکثریت اعضا، حمایت کافی از کلیه مصوبات را داشته، لذا از ایشان و تمام هیأت رئیسه کمال تشکر را دارم.»

این در حالی است که حسن غفاری معتقد است فیفا به احتمال زیاد با این تغییر مخالفت می‌کند، چرا که منجر به مدیریت یکجانبه خواهد شد. عضو تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال به ایسنا گفت: «در اساسنامه فیفا به صراحت انتخاب نواب رئیس فدراسیون به مجمع سپرده شده که اگر این اختیار به رئیس فدراسیون واگذار شود، اشکالاتی را از جمله فرمایشی‌شدن هیات رئیسه فدراسیون که نواب در آن عضو هستند، سیستم مدیریتی یکجانبه و... به‌وجود می‌آورد. وجود چند نظر برای اداره امور براساس وظایف تعیین شده بد نیست؛ حتی اگر چنین تغییری در اساسنامه ایجاد شود، ممکن است فیفا آن را نپذیرد.»

او اضافه کرد: «قوانین اساسنامه مشکلی ندارد. اگر ما جایی خطا می‌کنیم بحث دیگری است. اگر تصمیم‌های اعضا تابع تمایلات و خواست بعضی مسئولان باشد ، این دیگر مشکل ماست. تا زمانی که چنین وضعیتی وجود داشته باشد و بعضی اعضا به جای آنکه منافع فوتبال کشور را درنظر داشته باشند، به‌دنبال جلب نظر دیگران باشند، هیچ قانون و اساسنامه‌ای نمی‌تواند کار را درست کند.»

کد خبر 145985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز