دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت سهمیه‌بندی CNG پس از آماده شدن سامانه و کارت هوشمند گاز صورت خواهد گرفت.

 به گزارش ایسنا، محمد رویانیان در حاشیه مراسم امضای توافقنامه "همیار انرژی" بین ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و وزارت آموزش و پرورش در خصوص سهمیه‌بندی گاز CNG گفت: اگر سامانه و کارت هوشمند CNG آماده شود امکان سهمیه‌بندی این گاز وجود دارد.

 وی با تاکید بر این که قرار بود از قبل برای CNG کارت هوشمند صادر شود اما هنوز این کارت‌های هوشمند آماده نشده است تصریح کرد: در این خصوص منتظر اقدام وزارت نفت هستیم که در صورت آماده شدن این تجهیزات سهمیه‌بندی گاز CNG برای خودروهای شخصی و عمومی انجام می‌شود.

 رویانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگزینی کارت انرژی به جای کارت سوخت گفت: حدود یکسال است که این مساله در جلسه مشترکی که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور مسوولان وزارتخانه‌های نفت، بازرگانی و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا درباره شیوه تجمیع روشهای موجود به نتیجه نهایی برسیم.

 وی با بیان اینکه هنوز درباره جایگزینی کارت انرژی به جای کارت سوخت به نتیجه نرسیده‌ایم ادامه داد: این مساله باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد چرا که بسترهای لازم برای ایجاد کارت انرژی وجود ندارد. از این رو اجرای این طرح کار سختی است و در حال حاضر مرحله بررسی را طی می‌کند.

 رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت کشور همچنین با اشاره به مرحله دوم آزادسازی قیمت سوخت گفت: هنوز معلوم نیست مرحله دوم چه زمانی اجرا می شود چراکه این کار از وظایف ستاد هدفمندی یارانه‌هاست اما آنچه که مسلم است بزودی تغییراتی در این بخش انجام نمی‌شود.

 وی در پاسخ به این سوال که با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، هزینه‌های مصرف انرژی در مدارس افزایش یافته آیا کمکی به آموزش و پرورش خواهد شد یا خیر پاسخ داد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها مساله این است که اگر در آغاز این طرح به بخش‌هایی اعتبار تخصیص پیدا کند اجرای طرح با مشکل مواجه می‌شود بنابراین سختگیری‌هایی که دراین‌باره انجام می‌شود برای تغییر رفتار دستگاه‌ها و بکارگیری ماشین‌آلات جدید است، از این رو این سختگیری هم به نفع آموزش و پرورش و هم به نفع مملکت و آینده کشور است اما در عین حال اجازه نمی‌دهیم که آموزش و پرورش دچار اختلال شود.

 رویانیان درباره افزایش سهمیه سوخت سرویس مدارس نیز گفت: تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری بر این است که برای سرویس مدارس از حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ها و آژانس‌ها استفاده شود که این خودروها از سهمیه سوخت برخوردار هستند و میزان آن کافی است.

کد خبر 146059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز