دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: عبدالله البدری دبیر کل سازمان اوپک اعلام کرد که این سازمان؛ شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان نماینده این کشور در داخل اوپک به رسمیت شناخت

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز دوشنبه اعلام کرد سازمان ملل روز جمعه گذشته با درخواست لیبی مبنی بر معتبر شناختن نماینده دولت انتقالی به عنوان تنها نمایندگان طرابلس در سازمانهای بین المللی موافقت کرد. این امر به معنی آن است که این سازمان عملا شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت شناخته است.

البدری دبیر کل اوپک در کنگره صنعت سوخت در دوبی گفت که سازمان اوپک نیز شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت می‌شناسد.

این گزارش می‌افزاید نیروهای انقلابی و شورای ملی انتقالی لیبی پس از یک ماه سلطه بر طرابلس همچنان با طرفداران قذافی درگیر هستند.

عربستان و متحدان این کشور از جمله کشورهای عضو سازمان اوپک پس از آنکه نتوانستند دیگر اعضای این سازمان را به افزایش تولید به منظور جایگزین کردن تولیدات لیبی متقاعد کنند، تولید نفت خود را در این سازمان افزایش دادند.

البدری در همین رابطه گفت که این کشورها نیز به تدریج با افزایش سطح تولید نفت لیبی از سقف تولید نفت خود می‌کاهند.

دبیر کل سازمان اوپک که از سال 1990 تا 2000 مسوولیت وزارت نفت لیبی و رییس سازمان ملی نفت این کشور تا سال 2006 را برعهده داشته گفت که تولید نفت لیبی ممکن است به سطح تولید نفت این کشور تا قبل از 15 ماه گذشته (شروع درگیریها در لیبی) برسد و تولید نفت در مناطق دیگر نیز نیاز به زمان طولانی‌تری دارد.

سقف تولید برخی از چاههای نفت لیبی به سقف تولید گذشته بازگشته ولی هیچ توضیحی در باره این که چه زمانی تولید آن به سقف قبل از جنگ که 6.1 میلیون بشکه در روز بوده برسد، داده نشده است.

کد خبر 146060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز