رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در حال حاضر از وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و حوزه سلامت، مردم، جامعه پزشکان و مسئولان همه اظهار نارضایتی می‌کنند.

سازمان نظام پزشکی

دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، صبح شنبه در همایش «بیمه سلامت، چالش‌ها و چشم‌اندازها» با بیان این مطلب گفت: در حوزه سلامت باید اعتبارات افزایش یابد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: برای دستیابی مطلوب مردم به خدمات درمانی و بهبود وضعیت سلامت، ضروری است شورای عالی بیمه سلامت تشکیل شود اما اینکه این شورا در وزارت بهداشت باشد یا وزارتخانه دیگری محل اختلاف است که باید در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد. وی با بیان اینکه با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و واقعی‌شدن قیمت‌ها، بحث بیمه اهمیت خاص پیدا می‌کند گفت: در حال حاضر حداقل 10درصد جمعیت کشور هنوز تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند. وی گفت: رسانه‌ها افزایش هزینه‌ها را متوجه ارائه‌دهندگان و پزشکان نکنند چرا که هزینه تمام‌شده خدمات پزشکی را ارائه‌کنندگان خدمات نمی‌توانند سیاستگذاری کنند. صدر اظهار داشت: همه خبرنگاران تحت پوشش بیمه آسایش سازمان نظام پزشکی کشور قرار خواهند گرفت.

شهاب‌الدین صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری که چرا با توجه به اهمیت بحث «سلامت روان» تاکنون سند قابل قبول و اجرایی در این زمینه تدوین و اجرا نشده است گفت: با توجه به اهمیت این بحث در کشور، بنده شخصا از وزارت بهداشت پیگیری خواهم کرد که چرا تاکنون این سند به مرحله عملیاتی و اجرا نرسیده است. دکتر صدر در نشست خبری با خبرنگاران گفت:‌رعایت تعرفه‌های پزشکی از سوی همه پزشکان الزامی است و اگر تخلفی صورت گیرد، سازمان نظام پزشکی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی درباره طرح پزشک خانواده نیز اظهار داشت: وضع پزشک خانواده به صورتی که هم‌اکنون در کشور اجرا می‌شود قابل قبول و دفاع نیست.

صدر همچنین افزود: با بحث زیرمیزی نیز سازمان نظام پزشکی برخوردهای جدی می‌کند.
دکتر داریوش طاهرخانی، دبیر اجرایی همایش نیز با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم در تحقق سلامت کشور، میزان دستیابی مردم به خدمات درمانی مورد نیاز است، گفت: برای تحقق این امر، لازم است شورای عالی بیمه سلامت با ساختار مناسب در کشور تشکیل شود.

در این همایش که در سالن همایش کتابخانه ملی ایران برگزار شد، رؤسای سازمان‌های نظام پزشکی، اعضای شورای عالی نظام پزشکی، تعدادی از مدیران و مسئولان وزارت بهداشت و تعاون و برخی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

گفتنی است، فروزنده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رئیس جمهور که قرار بود در این همایش حضور داشته باشد، در این برنامه حاضر نشد.

کد خبر 147876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز