گروه اقتصادی: سیر صعودی گرانی لجام گسیخته موجب شد تا سرانجام وزیر صنعت، معدن و تجارت زنگ خطر افزایش قیمت‌ها را برای سازمان حمایت به صدا درآورد.

فروشگاه

افزایش رسمی و غیررسمی قیمت‌ها، ناکارآمدی بازرسی‌ها و تکرار وعده‌های برخورد با متخلفین موجب شد تا روز گذشته مهدی غضنفری با هشدار به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان خواستار تشدید نظارت‌ها شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موافقت سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با افزایش قیمت محدودی از کالاها گفت: مبادا شرایطی پیش آید که افزایش‌های غیرقانونی از چشمانتان دور بماند.

غضنفری افزود: تجربه نشان داده بخش‌های بازرسی بازار که به کمک اصناف، قیمت‌ها را کنترل می‌کنند هرگاه فعالانه و مجدانه کوشیدند به راحتی از بروز تخلف جلوگیری کردند و برخی افزایش‌های غیرقانونی قیمت‌ها را به حالت قبل برگرداندند. وی از مردم درخواست کرد درصورتی که ستاد خبری124 در بررسی شکایت آنان بی‌تفاوت و بی‌توجه بود مراتب را به اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت با شماره تلفن 09610 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.همچنین برخلاف دیدگاه‌های مسئولان که اشتباه گمرک را عامل افزایش اخیر قیمت تخم‌مرغ اعلام کردند، غضنفری افزایش قیمت این محصول را ناشی از شیوع بیماری حاد تنفسی یا آنفلوانزا در مرغداری‌ها قلمداد کرد.

کد خبر 148093
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز