گروه اقتصادی: مشکلات نظام تأمین و توزیع کالا و نداشتن برآورد صحیح از میزان تولید و نیاز کشور به محصولات مختلف موجب شده تا اکنون مرغ و تخم‌مرغ به دغدغه اصلی مسئولان تنظیم بازار تبدیل شود.

روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیأت دولت از افزایش توزیع تخم‌مرغ و شیب نزولی قیمت این فراورده خبر داده و اعلام کرد، ان‌شاءالله تا روزهای آینده روند کاهش قیمت را خواهیم داشت. مهدی غضنفری در مورد واردات تخم‌مرغ از کشورهای مختلف افزود: دقیقا نمی‌دانم سازمان دامپزشکی چه کشوری را تأیید می‌کند اما فکر می‌کنم که هند را تأیید کرده زیرا پروتکل خاصی درخصوص قرنطینه وجود دارد. درخصوص چین اطلاعی ندارم.

توزیع تخم‌مرغ 2‌هزارو 750 تومانی از امروز

همچنین مجری طرح تنظیم بازار تخم‌مرغ برای چندمین بار وعده عرضه تخم‌مرغ در میادین میوه و تره بار به نرخ مصوب را داده و اعلام کرد، طبق توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت از امروز تخم‌مرغ کیلویی 2هزارو 750 تومان در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود. هدایت اصغری افزود: مجوز واردات تخم‌مرغ از کشور ترکیه صادر می‌شود و واردات از 6کشور دیگر نیز در دست بررسی است.

مشوق 500‌تومانی صادرات گوشت مرغ

روی دیگر سکه نابسامانی تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ، افزایش تولید و کاهش قیمت مرغ است؛ به‌نحوی که اکنون نرخ هر شانه تخم‌مرغ به 3برابر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ رسیده است. برآوردهای غلط از تولید، نیاز کشور به گوشت مرغ و نبود بازارهای صادراتی موجب شده تا اکنون دولت از پرداخت مشوق 500‌تومانی صادراتی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ خبر دهد.

کد خبر 148321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز