جمعه ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

مهدی قزلی: پلیس سعودی جلویم را گرفت و گفت: انت ایرانی؟

مناجات

این سؤالی است که باید تا می‌توانید از جواب درست به آن در سرزمین وهابیت طفره بروید، مخصوصا اگر در حافظه دوربینتان بیش از هزار عکس شرک‌آمیز! باشد و توی دستتان هم منتخب ادعیه مفاتیح.
با اینکه قیافه سبزه و آفتاب‌خورده‌ام کمک می‌کند به‌راحتی هندی، پاکستانی، افغان یا ... باشم ولی نتوانستم دروغ بگویم. حتی نگفتم: نعم انا ایرانی، گفتم: آره داداش، ایرانی‌ام، بچه تهرون! پلیس سعودی دستش را از روی سینه‌ام برداشت و گفت: تفضل. و بفرما زد مرا بین خیل ایرانی‌هایی که در بین‌الحرمین جمع می‌شدند برای دعای کمیل. پنجشنبه‌های مدینه روزهای خاصی است. روزهای پرکاری که به دعای کمیل شب جمعه ختم می‌شود و حضور و قدرت‌نمایی ایرانیان. مراسمی که بیش از 20000 نفر ایرانی را به بین‌الحرمین می‌کشد و پلیس و نیروهای امنیتی سعودی را به تکاپو وامی‌دارد تا از حضور غیرایرانی‌ها جلوگیری کنند و امکان برگزاری دعا را هم فراهم. ما آخر نفهمیدیم فراهم کردن این امکان تجمع، چگونه جمع می‌شود با سختگیری‌های پیش‌پا افتاده سخیف‌شان.

به هر حال به‌عنوان ایرانی احساس غرور می‌کنیم وقتی می‌توانیم در کنار حرم پیامبر و قبرستان بقیع مراسمی با این عظمت داشته باشیم و دیگران با حسرت و تعجب نگاه می‌کنند ایرانیان را که با ولع و اشتیاق و نظم جمع می‌شوند. حتی پیرمردها و پیرزن‌هایی که پای رفتن ندارند، با ویلچر می‌آیند. قرآن که شروع می‌شود مردم می‌زنند زیر گریه و معلوم می‌شود بغض‌شان را تاکنون فروخورده بودند.
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب هم با اتمام سفر کرمانشاه، خودش را رسانده به این مراسم و راس ساعت نه و نیم شب به وقت عربستان دعا شروع می‌شود؛‌ «اللهمَّ إِنِّی اسئلک بِرَحْمَتِک الَّتِی وَسِعَتْ کلَّ شَی‏ءٍوَ بِقُوَّتِک الَّتِی قَهَرْتَ بِهَا کلَّ شَی‏ءٍ»

سعودی‌ها همه خیابان‌های اطراف را قرق کرده‌اند و هیچ غیرایرانی‌ای را راه نمی‌دهند مخصوصا عرب‌ها را که امکان دارد با شنیدن دعای کمیل با معارف علوی آشنا شوند. روضه مادرمان را می‌شنویم و اشک می‌ریزیم و یادمان می‌آید بین این همه حرفی که از زبان امیرالمومنین با خدا می‌زنیم بگردیم دنبال چند آرزوی ناب. شنیده‌ام هرکس اول بار کعبه را ببیند 3 آرزو و دعایش برآورده می‌شود. من هم که فردا عازمم به مرکز زمین، مکه. یا علی از خدا چه بخواهم؟ میزبان کریم می‌خواهد به میهمان محتاجش بذل کند، چه بخواهم که حق کرمش را به جا آورده باشم و کم هم نخواسته باشم تا حق احتیاج خودم را هم رعایت کرده باشم؟ یا علی کمک کن.

* سردبیر همشهری آیه

کد خبر 149037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز