مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران با فراهم کردن امکانات و آموزش ماموران خدمات شهری برای روزهای بارانی پیش رو در پاییز سال 90، آمادگی لازم برای رفع آبگرفتگی‌ها را دارد.

باران و ترافیک

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: با همکاری شهروندان در رعایت بهداشت و نظافت شهری، می‌توان مشکلات احتمالی روزهای بارانی را به حداقل رساند.
حسین کلخورانی با اشاره به‌مشارکت شهروندان اظهار داشت: مدیریت شهری تهران برای پاییز سال 90، آمادگی مناسبی برای کاهش مشکلات روزهای بارانی دارد که اگر توأم با همکاری شهروندان شود، می‌تواند روزهای مطلوبی را پیش روی شهروندان بگذارد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از دلایل آبگرفتگی‌های شهری مربوط به رعایت نشدن وظایف شهروندی است، تاکید کرد: با وجود اقدامات شهرداری تهران، انهار شهر همواره دارای زباله‌های دستی است و ریختن زباله‌های برخی واحدهای صنفی همچون اغذیه‌فروشی‌ها و میوه‌فروشی‌ها، سبب می‌شود تا هر آنچه شهرداری رشته کرده، پنبه شده و حجمی از آب روانه معابر شود.معاون شهردار تهران با درخواست از عموم شهروندان برای رعایت هرچه بیشتر بهداشت و نظافت شهری تصریح کرد: اگر این مهم اتفاق افتد، نقش مسائلی چون محدودیت ظرفیت انهار شهر که ناشی از ساختار‌های نامناسب توسعه شهر در سال‌های گذشته است، در روزهای بارانی کمتر دیده‌خواهد شد و مردم دیگر شاهد آبگرفتگی‌های مشکل‌ساز نخواهند بود.

وی افزود: شهرداری، نقاط زیادی از شهر را که در روزهای بارانی دچار آبگرفتگی می‌شوند مشخص و نسبت به اصلاحات عمرانی و هندسی آنها اقدام کرده است اما با این حال شرایط شهر تهران به‌گونه‌ای است که مستعد آبگرفتگی است.به گفته وی تمامی واحدهای خدمات شهری مناطق 22 گانه شهرداری تهران نیز تجهیز شده‌اند تا در روزهای بارانی بهترین و بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه دهند.

کلخورانی به اقدامات شهرداری تهران در تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی پایتخت اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه، تهران نیاز به حدود 600 کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و حوضچه‌های آبگیر دارد که هم‌اکنون با تلاش‌های شهرداری 400کیلومتر از این شبکه تکمیل شده است. وی اظهار داشت: این وظایف تعریف شده در شهرداری تهران لااقل در سال‌های اخیر به بهترین شکل ممکن برای کاهش آبگرفتگی‌ها در شهر انجام شده و تمامی نقاط بحرانی آبگرفتگی در تهران به‌طور مشخص شناسایی شده است. کلخورانی، شمار این نقاط را در سال‌های قبل بیش از200 نقطه ذکر کرده و می‌گوید که اکنون با همت مدیران مختلف در شهرداری، این موارد به 50 نقطه رسیده‌است.

کد خبر 149156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز