همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی اسلامگرایان در انتخابات تونس گفت: این پیروزی حرکت ملت تونس را به سوی احیای حقوق اسلامی نشان می‌دهد.

علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تحولات کشورهای اسلامی را در یک سال اخیر خیره کننده و موجب امیدواری در حیات جدید دنیای اسلام خواند و افزود: ازهمین رو غرب در تحلیل این رویداد دچار سرگشتگی شده است.

وی گفت: تونس نخستین کشورعلمدار بیداری اسلامی و قیام ضد ظلم اخیر بود و شعله‌های این بیداری، مصر، لیبی، یمن و بحرین را در نوردید.

رئیس مجلس افزود: اینک شاهدیم که تونس مجدد در ساختارسازی جدیدی پس از انقلاب پیشرو شده است و انتخابات مجلس مؤسسان را با حضور چشمگیر90 درصدی ملت به انجام رساند.

لاریجانی گفت: این همان نقطه‌ای است که مهر پایان به تحلیل‌های نارس در ماهیت این انقلاب‌ها می‌زند که تصور می‌کردند این پدیده از عمق برخوردار نیست و با دسایس غرب سامان یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور90 درصدی ملت تونس در انتخابات، ماهیت مردمی انقلاب شکوهمند آنان را به ظهور می‌رساند افزود: از طرفی پیروزی اسلامگرایان در این انتخابات، جهت گیری خاص ملت یعنی حرکت به سوی احیای حقوق اسلامی را نشان می‌دهد.

لاریجانی گفت: از ابتدای این انقلاب‌ها، رهبر معظم انقلاب از بیداری اسلامی در عصر حاضر سخن گفتند و نتیجه این انتخابات نیز مهر تأیید بر این یافته واقعی زد که غرب و برخی تحلیلگران سطحی نگر از خواب آلودگی در تحلیل درآیند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به ملت رشید تونس این پیروزی درخشان را تبریک می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ملت مقاوم و شجاع لیبی گام پایانی خود را در پیروزی انقلاب خویش برداشت و به چند دهه دیکتاتوری بدخیم در این کشور پایان داد.

آقای لاریجانی افزود: دستگیری قذافی با آن وضع آشفته واقعا پندآموز است که چگونه شخصیتی که در طول حیات سیاسی خود با سیاست ورزی، چهره ای قلابی از انقلابی گری به نمایش می گذاشت اما در واقع با ابزارهای مختلف زمینه دیکتاتوری در داخل و زد و بند ذلیلانه با غرب را پیگیری می‌کرد، مکرش با اراده الهی و همت ملت مومن لیبی به جهنم رسوایی بدل شد.

وی ادامه داد: امیدوارم مردم مقاوم لیبی به شکرانه این پیروزی در استقرار نظام مردمی و اسلامی که گام بعدی انقلاب آنان است موفق شوند که با وجود ژست‌های سیاسی غرب در انقلاب لیبی، دستان خالی آنان را هویدا کنند.

لاریجانی گفت: مجلس شورای اسلامی این پیروزی بزرگ را به ملت لیبی تبریک می‌گوید و امیدوار است روزی شاهد آزادی مجاهد نستوه امام موسی صدر نیز باشد.

رئیس مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی به ملت‌های لیبی و تونس اطمینان می‌دهد تا پایان راه انقلاب‌های آنان در کنارشان خواهد بود و با وجود آتش باری سیاسی آمریکا و غرب با صدای رسا از نهضت بیداری آنان حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از نطق خود به حادثه زلزله در استان وان ترکیه و وارد آمدن خسارات مالی و جانی فراوان در این حادثه اشاره کرد وگفت: این زلزله آثار تخریبی در برخی مناطق کشور ما به خصوص در منطقه چالدران نیز داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با دولت و ملت دوست و همسایه ترکیه ابراز همدردی می‌کند و در زمینه کمک به آنان اقدامات لازم را انجام خواهد داد و لازم است مسئولان استانی به خسارت دیدگان در مناطق داخل کشور به ویژه منطقه چالدران توجه سریع کنند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش افزود: از اقدام ضروری دولت در طرح آمارگیری که پایه توسعه برنامه ریزی شده کشور است تشکر می‌کنم.

وی در پایان از مردم خواست با همراهی در این اقدام ملی در رفع نیاز برنامه ریزان کشور برای دسترسی به آمار واقعی مدد رسانند.

کد خبر 149429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز