گروه اقتصادی: دبیر کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت با گذشت حدود 11‌ ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از احتمال حذف یارانه نقدی اقشار مرفه جامعه خبر می‌دهد، در حالی که هنوز دولت تصمیم جدی برای حذف یارانه نقدی دست‌کم دو ‌میلیون ایرانی خارج‌نشین ندارد.

به گزارش ایسنا، دبیر کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت درباره آخرین تصمیم ستاد هدفمندی یارانه‌ها از حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد اظهار کرد: ما در ماه‌های آینده کاملا روی حذف برخی از افراد که مستحق دریافت یارانه نیستند، متمرکز می‌شویم و متناسب با آنچه در قانون آمده، کار را اجرایی می‌کنیم.

فرزین گفت: الان جلساتی برای تقویت نظام شناسایی گذاشته‌ایم اما مشکل الان ما این است که باید یک نظام شناسایی دقیق داشته باشیم تا افرادی که از فهرست حذف می‌شوند، افرادی باشند که طبق قانون باید حذف شوند و در این روند دچار خطا نشویم.

او تصریح کرد: الان بیشتر جلسات ما روی تقویت نظام شناسایی و گرفتن اطلاعات از دستگاه‌های متمرکز است و در آینده نزدیک، حذف یارانه اقشار مرفه آغاز می‌شود، البته پیش از حذف یارانه با افراد مکاتبه می‌شود.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها افزود: ما پایگاه‌های اطلاعاتی مختلفی در کشور داریم که همه آنها را با هم لینک می‌کنیم که براساس آن، یارانه اقشار مرفه حذف خواهد شد.

فرزین همچنین در گفت‌وگو با همشهری در پاسخ به این سؤال که گزارش روند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به کجا انجامید؟ مسئولیت ارائه این گزارش را متوجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها دانست و گفت: البته این سازمان هم گزارش را تهیه کرده و نسخه‌ اولیه‌ آن را به رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس ارسال کرده است ولی ظاهرا این گزارش به‌عنوان نسخه‌ اولیه داده شده نه به‌عنوان نسخه‌ نهایی.

او در پاسخ به این سؤال که گزارش نهایی کی به مجلس ارسال خواهد شد؟ اظهار کرد: قرار است گزارش مقدماتی سازمان هدفمندی یارانه‌ها باردیگر در دبیرخانه ستاد هدفمندی یارانه‌ها بررسی شود و پس از آن گزارش نهایی به مجلس ارسال خواهد شد.

او افزود: این در واقع یک گزارش عملکرد است که از کل مصارف هدفمندی و سهمیه‌هایی که پرداخت شده و نیز از منابع آن تصویر دقیقی داده است.

او در پاسخ به این سؤال همشهری که براساس گزارش ستاد هدفمندی یارانه‌ها منابع و مصارف اجرای قانون با هم می‌خواند یا نه؟ اظهار کرد: بله همخوانی دارد ولی وقتی گزارش رسمی ارائه شود، جزئیات نیز معلوم خواهد شد که من فکر می‌کنم تا یکی دو هفته‌ آینده نهایی شود.

کد خبر 150992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز