گروه شهری: از محل اعتبارات دولتی امسال حتی یک‌اتوبوس جدید تحویل داده نشده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مصاحبه با سما گفت: سالانه هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت مستهلک می‌شود و باید اتوبوس‌های جدید، جایگزین این تعداد شوند.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی با ابراز تأسف بابت اینکه از محل اعتبارات و سهمیه امسال حتی یک دستگاه اتوبوس جدید از سوی دولت، تحویل داده نشده و همچنین یارانه بلیت اتوبوسرانی نیز پرداخت نشده است، افزود: در چنین شرایطی، شهرداری تهران تمامی تلاش خود را می‌کند تا به‌رغم عدم‌پرداخت یارانه بلیت از سوی دولت، مجموعه اتوبوسرانی، سرپا بماند و خدمات‌رسانی به شهروندان با وقفه و خلل مواجه نشود اما در هر صورت عدم‌تحقق اعتبارات مصوب و همچنین عدم‌واگذاری اتوبوس‌های جدید از سوی دولت، مشکلات زیادی را برای این مجموعه ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سطح خدمات‌رسانی در خطوط اتوبوس‌های تندرو با جدیت دنبال می‌شود گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب شهروندان از خطوط تندرو و حجم بالای جابه‌جایی‌ها توسط این خطوط، از این هفته تمامی اتوبوس‌های خط یک این سامانه به اتوبوس‌های دوکابین جدید که دارای امکانات رفاهی مطلوبی هستند تبدیل خواهند شد.

تشکری هاشمی اظهار کرد: در خط‌یک سامانه اتوبوس‌های تندرو، با حجم انبوه مسافران مواجه هستیم که با تبدیل تمام اتوبوس‌های این خط به اتوبوس‌های دوکابین، قادر خواهیم بود که ضمن افزایش ظرفیت ناوگان، خدمات رسانی مناسب تری به شهروندان ارائه دهیم.

وی افزود: همچنین در خط 10 سامانه اتوبوس‌های تندرو که حدفاصل دانشگاه علوم تحقیقات از خیابان سیمون بولیوار تا میدان آزادی احداث شده، شاهد استقبال بسیار خوب شهروندان بوده‌ایم که در راستای خدمات رسانی بهتر در این خط نیز تعداد اتوبوس‌های دوکابین افزایش قابل‌توجهی یافته است.

تشکری هاشمی ابراز امیدواری کرد که برای جلوگیری از حاد‌تر شدن وضعیت ترافیک و خدمات رسانی مناسب ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شهروندان، حمایت‌های جدی و عملی از سوی دولت صورت گیرد و اعتبارات مصوب و قانونی هرچه سریع‌تر محقق شود.

وی از شهردار تهران و شورای اسلامی شهر تهران که منابع لازم را در اختیار معاونت حمل‌ونقل قرارداده‌اند تا اتوبوس‌های باکیفیت را با هزینه شهرداری خریداری و در اختیار مردم بگذارند تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است شهرداری تهران پیش‌تر اعلام کرده بود که دولت هنوز مبلغی بابت یارانه بلیت مترو نیز نپرداخته است.

کد خبر 151800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز