گروه اجتماعی: با تصویب دولت از سال آینده صاحبان حرف و مشاغل آزاد بیمه اجباری می‌شوند.

داوود مددی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در توضیح این خبر گفت: پیش نویس لایحه بیمه اجباری حرف و مشاغل آزاد از سوی سازمان تامین اجتماعی به دولت ارسال شده است تا پس از بررسی نهایی تصویب و لازم‌الاجرا شود.

مددی در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به 120 هزار نفری که در سال جاری تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال جاری 120 هزار نفر از روحانیون، مددجویان کمیته امداد، پزشکان و پیراپزشکان، هنرمندان و صنعتگران را تحت پوشش قرار داده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بودجه این سازمان را با توجه به  رشد 15 درصدی آن برای سال جاری 7 هزارو 700 میلیارد تومان عنوان کرد.وی درباره وصول طلب این سازمان از دولت افزود: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی کمتر از 6 هزار میلیارد تومان است که این رقم حتی کفاف بودجه یک سال سازمان را هم نمی‌دهد.به گفته مددی کسری صندوق بیمه بیکاری نیز تا پایان امسال 120 میلیارد تومان است و تا پایان آذرماه امسال 144 هزار نفر از این صندوق استفاده کرده‌اند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تعداد بیمه‌پردازان را 7 میلیون و 200 هزار نفر در سال اعلام کرد.

مددی در پاسخ به این پرسش که سرانجام ترمیم مستمری حداقلی‌بگیران چه می‌شود گفت: ما براساس قوانین جاری مستمری پرداخت می‌کنیم چنانچه دولت یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم دارند تا به این گروه کمک کنند می‌توانند با تامین محل بودجه این کار را انجام دهند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی کمک دولت را به عنوان مساعدت  از طریق مبادی موجود به حساب مستمری‌بگیران واریز خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: حداقل مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی در قالب متمم بودجه 85 برای 2 ماه پایانی امسال به 200 هزار تومان افزایش می‌یابد.

مددی افزود: این موضوع در لایحه متمم بودجه 85 عنوان نشده بود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اجتماعی این موضوع را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی در قالب تسهیلات دولت اجرایی شود.

وی نبود اعتبار را تنها دلیل صادر نشدن کارت منزلت برای بازنشستگان اعلام کرد.

به گفته مددی سازمان تامین اجتماعی با 8هزار تخت فعال بیمارستانی 90 میلیون مراجعه سرپایی و 700 هزار بستری در مراکز بیمارستانی ملکی، 450 هزار عمل جراحی در این مراکز داشته است.

وی افزود این سازمان کلا 2میلیون و 200 هزار بستری و 290 میلیون مراجعه سرپایی در مراکز ملکی و خصوصی در طول سال گذشته داشته‌ که بطور میانگین هر بیمه شده 8/9 بار به پزشک مراجعه کرده است.

کد خبر 15113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز