گروه اجتماعی: حداقل دستمزد روزانه بیمه‌شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی در سال جاری، 61 هزار ریال و حداکثر دستمزد، 366 هزار ریال تعیین شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر اساس بخشنامه صادره حوزه فنی و درآمد این سازمان و با توجه به اینکه تعیین دستمزد، عامل موثر در وصول حق بیمه و متقابلا انجام تعهدات قانونی از سوی سازمان تامین اجتماعی است، بنابراین در جهت سیاستگذاری منطقی و هماهنگی در واقعی‌تر کردن دستمزدها، نرخ دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال جاری از سوی این سازمان اعلام شده است.

بر اساس این بخشنامه، رعایت حداقل دستمزد در مورد پرداخت مقرری آن دسته از بیکارانی که تاریخ وقوع بیکاری آنان از 1/1/86 و به بعد می‌باشد الزامی است و همچنین مقرری بیمه بیکاری آن دسته از مقرری بگیران سنوات قبل که در سال جاری ادامه می‌یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل سال 86 می‌باشد تا مبلغ حداقل دستمزد سال جاری، ترمیم خواهد شد.

بر پایه این گزارش، با در نظر گرفتن اینکه دستمزد مقطوع رانندگان مشمول قانون بیمه اجتماعی رانندگان در مورد رانندگان مینی‌بوس و سواری معادل 1/1 برابر حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار و سایر رانندگان معادل 3/1 برابر حداقل مذکور تعیین گردیده است، لذا دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه روزانه رانندگان مینی‌بوس برای سال جاری، 67 هزار و یکصد ریال و رانندگان سواری 79 هزار و 300 ریال تعیین و اعلام شده است.

همچنین میزان حق بیمه اجباری کارگران ساختمان تا 100 متر مربع زیربنا 3 درصد حداقل دستمزد روزانه و از 100 متر مربع به بالا به میزان 4 درصد حداقل مزد روزانه تعیین شده است.

بنابراین با توجه به حداقل دستمزد سال 86،میزان حق بیمه هر متر مربع زیربنا تا 100 متر مربع، مبلغ یک هزار و 830 ریال و از 100 متر مربع به بالا مبلغ 2 هزار و 440 ریال تعیین شده است.

گفتنی است، دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو در سال جاری، روزانه مبلغ 30 هزار و 500 ریال (50 درصد حداقل دستمزد) تعیین و اعلام شده است.

کد خبر 18614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز