همشهری آنلاین: رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش 5 هزار نفر در آزمون نیمه متمرکز دکتری، از پذیرش سه هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین سرورالدین در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری 90 و برگزیدگان شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور با بیان اینکه نخبگان هر کشوری سرمایه‌های ارزنده آن کشور هستند، اظهار کرد: هر کشوری در مقابل نخبگانش باید همانند سرمایه‌داری عمل کند که می‌خواهد سرمایه‌اش را افزون کند.

وی با بیان اینکه اگر ملتی چنین نباشد بازنده می‌شود، اظهار کرد: نخبگان در مقابل حق شناسی دولت و ملت وظیفه‌ای برعهده دارند. هر چند که آدم هر چقدر درجه و مرتبه‌اش بالاتر می‌رود، مسئولیتش سنگین‌تر می‌شود.

وی با اشاره به وجود 250 هزار صندلی خالی در آموزش عالی کشور، افزود: سال 48 که برای اولین بار آزمون سراسری به صورت متمرکز برگزار شد بیش از 50 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و حدود 8 هزار و 600 نفر نیز پذیرفته شدند اما در حال حاضر با وجود یک میلیون و 350 هزار نفر ظرفیت پذیرش، یک میلیون و 100 هزار نفر متقاضی ورود به دانشگاه هستند، براین اساس 250 هزار صندلی خالی در آموزش عالی وجود دارد.  

کد خبر 151759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز