گروه سیاسی: دومین همایش جبهه متحد اصولگرایان، پنجشنبه‌ای که گذشت، با حضورهزاران نفر از نمایندگان این جبهه در سراسر کشور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

اصولگرایان

به گزارش همشهری، رئیس مجلس خبرگان در این همایش گفت در نشست سراسری اصولگرایان حضور پیدا کرده است تا بگوید تا آخر پای وحدت اصولگرایان ایستاده است.

اهمیت صداقت برای اصولگرایی

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی از اصولگرایان خواست تا برای انقلاب و خدمت به امام و رهبری به مردم و خداوند راست بگویند و «با صدق و صفا وارد عرصه انتخابات مجلس نهم» شوند. وی تصریح کرد: برخی کدورت‌ها نباید موجب شود ما بهانه‌ای برای جدایی پیدا کنیم و از هم دور شویم. رئیس مجلس خبرگان رهبری با نهی تهمت و تخریب در عرصه انتخاباتی گفت نباید در عرصه انتخابات و رقابت، خوبی و بدی را با هم مخلوط کنیم، چراکه دنیا ارزشی ندارد و تنها صداقت است که به درد آخرت ما می‌خورد. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر سخنان گذشته خود مبنی بر اینکه اصولگرایان باید خرده‌گیری‌ها را کنار بگذارند و با هم باشند، گفت: اگر با یکدیگر باشیم دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

مجلس و شرایط منطقه

علی اکبر ولایتی سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان نیز که در نشست نخست این جبهه گفته بود راهی جز اصولگرایی برای تداوم انقلاب وجود ندارد و دلایلی را مستند به منشور اصولگرایی برای آن برشمرد، در نشست دوم، انتخابات مجلس در ایران را با توجه به مقتضیات زمان و بیداری اسلامی امری مهم خواند و اظهار کرد: شرایط و اقتضائات منطقه ایجاب می‌کند که اکثریت قاطع افراد مؤمن به اسلام، حاکمیت اسلام، احیای ارزش‌های اسلامی و جامعیت اسلام در مجلس آینده حضور داشته باشند.

وحدت شکنان اصولگرا نیستند

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان نیز گفت: هر گروهی با اصرار، لجاجت و خرده گیری بی جهت موجب شکسته شدن رای اصولگرایان شود به هیچ وجه اصولگرا نیست. حداد عادل بر همین اساس تصریح کرد: مجلس نهم باید با حضور اکثریت اصولگرایان و تعاریف رهبر معظم انقلاب از یک فرد اصولگرا، شکل بگیرد.

دلایل یک حضور

سیدرضا تقوی، دیگر عضو شورای مرکزی اصولگرایان نیز در سخنرانی خود‌گفت: شورای مرکزی اصولگرایان مسئله تهران را جدا کرد و این استان را مانند سایر استان‌ها ندید؛ به‌نظر ما بهترین چهره‌ای که می‌توانست با توجه به عملکردش در تهران در شورای مرکزی حضور داشته باشد، قالیباف بود. وی در ادامه افزود: هر چهره اصولگرای با نفوذ و موفقی که بتواند تأثیرگذار باشد در شورای مرکزی و اگر امکان نداشت در ستاد انتخاباتی اصولگرایان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی در تشریح علل عدم‌ورود جبهه پایداری به سازو‌کار جبهه متحد گفت: جبهه پایداری خواستار عضویت تعداد بیشتری از اعضایش در شورای مرکزی جبهه متحد و عضویت یکی از اعضایش در کمیته داوری بود. در بخش آخر این همایش برخی از اعضای شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان از جمله علی‌رضا زاکانی، رئیس ستاد انتخاباتی اصولگرایان به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی ، متکی، کاظم جلالی و با هنر به پرسش‌های حضار پاسخ دادند.

کد خبر 152268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز