گروه سیاسی: نمایندگان طیف‌های مختلف عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در یک میزگرد پرسش و پاسخ حضور یافته و ضمن پاسخ به سؤالات و شایعاتی درباره این جبهه بر وفاق حداکثری تاکید کردند.

در این میزگرد که در حاشیه همایش سراسری جبهه متحد اصولگرایان برگزار شده بود، منوچهر متکی به نمایندگی از حزب موتلفه اسلامی، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام خاموشی و کاظم جلالی نمایندگان محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی در شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان حضور داشتند.

وفاق حداکثری هم تکلیف، هم مصلحت

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در این میزگرد گفت: بعضی از اصولگرایان تأکیدشان بر خالص‎سازی است و با شعار تکلیف‎گرایی، اهمیت آن را بیشتر از وحدت می‎دانند و برخی دیگر با مصلحت‎اندیشی راه هرگونه تصفیه ناخالصی‎‎ها را مسدود می‎کنند.به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی افزود: این دو موضوع دوروی یک سکه‎اند و دقت در رعایت اعتدال در خالص‎سازی و همچنین توجه به اتحاد و وفاق حداکثری هم تکلیف و هم مصلحت ماست.

محمدرضا باهنر، عضو دیگر شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر لزوم وحدت در جبهه اصولگرایی، گفت: پیام و شعار جبهه متحد اصولگرایان این است که با حفظ اصول جذب حداکثری و دفع حداقلی وجود داشته باشد. وی در این میزگرد با اشاره به تاکتیک‌های جریان فتنه در انتخابات مجلس گفت: گروه خارجی نشین فتنه‌گران به‌دنبال تحریم انتخابات هستند اما جریان داخلی آنها معتقدند باید یا در انتخابات شرکت کنند یا اینکه با مهره‌های سفید وارد میدان شوند تا کرسی‌های مجلس را به دست آورند. باهنر افزود: آخرین خبرها حاکی از این است که فعلا این گروه‌ها تحت عنوان اصلاح طلبی وارد انتخابات نشوند اما از نیروها به‌صورت انفرادی حمایت کنند.

به گزارش فارس، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین همچنین به تاکتیک‌های جریان انحرافی در انتخابات اشاره کرد و افزود: جریان انحراف به‌شدت و جدیت در حال انجام اقدامات برای حضور در انتخابات است. آنها تلاش می‌کنند از طریق نفوذ و قدرت اجرایی به مجلس نیرو بفرستند و اگر موفق نشدند اوضاع را متشنج کنند. او ادامه داد: هم‌اکنون در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه برخی کاندیداها سرمایه‌گذاری بالای یک میلیارد تومان انجام داده‌اند درحالی‌که این مقدار هزینه برای اشغال یک کرسی مجلس کار معمولی و عرف نیست و حتما اهدافی در پشت آن وجود دارد.

اتحاد با محوریت آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی

حجت‌الاسلام خاموشی عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت: در این دوره از انتخابات آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی محوریت وحدت را بر عهده گرفتند که با توجه به تابعیت همیشگی آنها از نظرات ولایت فقیه امیدواریم همه اصولگرایان تحت جبهه متحد اصولگرایان فعالیت کنند. وی با تاکید بر اینکه ارزیابی همه کاندیداهای انتخابات باید براساس شاخصه‌های اصولگرایی باشد، گفت: امیدواریم مردم هم تحت همین شاخصه‌ها رای دهند تا مجلسی کارآمد و ولایتمدار شکل بگیرد.

خاموشی در پاسخ به سؤالی درخصوص شایعات نقش شهرداری تهران در تامین مسائل مالی جبهه متحد گفت: استفاده از منابع شهرداری شایعه‌ای بیش نیست و این امر اساساً نادرست است چرا که استفاده از امکانات شهرداری برای انتخابات کاملاً ممنوع است و این امر را آقای قالیباف به همه گفته است. وی به مواضع قالیباف در فتنه88 اشاره کرد و گفت: مبارزه با فتنه فقط فریاد کشیدن نیست، هنگامی که در کف خیابان‌ها فتنه بود یکی از مؤثرترین افراد در ایجاد فضای امن در جامعه به استناد اسناد، شهردار تهران بود. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به شکل‌گیری حماسه عظیم 9 دی گفت: اتفاق عظیم 9 دی با حضور همه هیئت‌های مذهبی در تهران و امت حزب‌الله سراسر کشور اتفاق افتاد و بزرگ‌ترین ظلم به مردم این است که این را یک گروه خاص بخواهد مصادره کند. البته برخی گروه‌ها مدعی هستند که ما 9دی را به‌وجود آوردیم در صورتی‌که این نادرست و انحرافی است و 9 دی متعلق به همه دلدادگان انقلاب و در واقع متعلق به امت و امامت است.

منوچهر متکی در این میزگرد گفت: اصلاح طلبان هم‌اکنون در حال چانه زنی و طراحی تاکتیک‌های نحوه حضور در انتخابات هستند، آنها چه با نام و چه بی‌نام به‌دنبال طراحی حضور در انتخابات مجلس نهم هستند. دبیر هیات اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان و عناصر انحرافی به‌دنبال این هستند که اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم دچار تشتت شوند، گفت: با وجود این تفکر اصلاح طلبان، ضرورت وحدت و انسجام در اصولگرایان مشهود است.

کاظم جلالی دیگر عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت: بنده هرگونه تخریب که موجب اختلاف میان اصولگرایان شود را قبول ندارم؛ چرا که این تفرقه میان اصولگرایان، خواست دو جریان فتنه و جریان انحرافی است که نمی‌توانند وحدت میان اصولگرایان را ببینند. او با اشاره به اینکه باید به مدیریت میدان توجه کنیم، افزود: اردوگاه لاریجانی و قالیباف جدای از اصولگرایی و انقلاب و رهبری نیست. افراد دارای شناسنامه هستند و با رجوع به عملکرد و سوابق آنها می‌توان افراد را شناخت. جلالی در ادامه این میزگرد، در پاسخ به سؤالی درخصوص ارتباط جریان انحرافی با جبهه پایداری گفت: جبهه پایداری از مجموعه افراد باسابقه و انقلابی تشکیل شده است اما ترکیب حرکت آنها فارغ از وابستگی به فرد یا گروه قابل نقد است.

کد خبر 152494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز