همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی از ایجاد افق جدید در برخورد با ماهواره‌ها با هماهنگی قوه‌ قضاییه خبر داد و گفت : طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها به کاهش جرایم در جامعه کمک کرده است.

به گزارش ایسنا، سرداراحمدرضا رادان در حاشیه همایش حجاب و عاشورای شهر اصفهان درباره اینکه آیا جمع‌آوری ماهواره‌ها توسط پلیس تاثیری در کاهش جرایم داشته است یا خیر؟ گفت: هنوز زود است که در این باره اظهار نظرکرد اما آنچه که از آمارها به دست آمده جرایم ما رو به کاهش است که نشان‌دهنده تاثیراین طرح در کاهش جرایم در جامعه است.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهم ادعا کنم که همه جرایم زاییده و محصول ماهواره هستند، گفت: اما دلایل متعدد وجود دارد که ابتذال، مدل‌های موی غربی، خشونت و سرقت‌های خشن برگرفته از برنامه‌های ماهواره‌ای است اما آن چیزی که در اجرای این طرح بیشتر مدنظر ماست این است که کانون خانواده‌ها دچار تزلزل نشوند.

رادان با بیان اینکه ما به موضوع ماهواره به عنوان یک تهدید برای جوانان نگاه می‌کنیم گفت: نیروی انتظامی در این راستا با حکم قانونی برخورد می‌کند.

 افق جدید در زمینه برخورد با ماهواره‌ها

وی پیرامون اینکه طرح جمع‌آوری ماهواره تا چه زمانی ادامه دارد اظهارداشت: این طرح همچنان ادامه دارد و پایان این طرح پایان بشقاب‌های ماهواره بر روی پشت بام‌ها خواهد بود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اطلاعات خوبی به ما رسیده که درصد گیرندگان ماهواره کم شده و در آینده با هماهنگی قوه‌قضاییه افق جدیدی در برخورد با این موضوع شکل می‌گیرد که منجر می‌شود تا خود به خود استفاده‌کنندگان این وسیله، از آن دست بردارند.

رادان ماهواره را یکی از ابزارهای مهم دشمن در جنگ نرم برشمرد و افزود: کاری خواهیم کرد که دشمن از به راه انداختن جنگ نرم علیه ملت ایران هم پشیمان شود.

پلمپ واحدهای تولیدکننده پوشاک‌های نامتعارف

جانشین فرمانده ناجا درباره سوالی مبنی بر اینکه آیا نیروی انتظامی برنامه‌ای برای برخورد با تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک‌های نامتعارف دارد؟ گفت: شاخص‌های پوشش از سوی نیروی انتظامی برای واحدهای تولیدی و فروشندگان پوشاک شامل اندازه مانتوها و نوع لباس‌ها مشخص شده و در صورتی که این واحدها موارد خارج از عرف را عرضه کنند با آنان برخورد می‌شود.

 وی افزود: در همین زمینه با 100 واحد تولیدی برخورد شده و تعدادی از آنها نیز با حکم قضایی پلمپ شدند.

رادان درباره ورود نیروی انتظامی به مسایل فرهنگی گفت: تمام ماموریت‌های ناجا آمیخته با کار فرهنگی است، به عنوان نمونه در فرماندهی انتظامی استان اصفهان انبوهی از تولیدات فرهنگی را مشاهده می‌کنید که برای ترویج حجاب و عفاف تهیه شده و حتی پلیس استان عده‌ای از افرادی را که به آنان مورد تذکر و ارشاد قرار داده را در فراخوانی دعوت کرده تا در همایشی با برنامه‌های هنری و برگزاری مسابقه آنان را به سمت حجاب تشویق کند.

 جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد پلیس اصفهان در موضوع حجاب و عفاف رضایت دارد؟ گفت: پلیس استان اصفهان وظایف خود را در این باره به خوبی انجام داده اما هنوز کامل نیست و انشاء الله به زودی کارهای بیشتری را در استان شاهد خواهیم بود.

کد خبر 152575
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز