همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس از تمایل کشورش برای گفتگو با ایران در پی حادثه سفارت خود در تهران خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس از تمایل کشورش برای گفتگو با ایران در پی حادثه سفارت خود در تهران سخن گفت.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس به روزنامه «الاهرام» مصر گفت: «لندن آماده گفتگو با تهران است».

وی افزود: ما روابط دیپلماتیک را به طور کامل با جمهوری اسلامی قطع نکرده‌ایم.

انگلیس همزمان در جستجوی کشوری اروپایی است که مسئولیت حافظ منافع خود و اتباع انگلیسی در ایران را برعهده بگیرد و به گفته این سخنگو، پیش بینی می‌شود که این امر چند هفته طول بکشد.

وی تصریح کرد: «کسی در حال حاضر حافظ منافع (انگلیس) یا اتباع انگلیسی در ایران نیست».

این در حالی است که وزارت امور خارجه انگلیس پیش‌تر به اتباع خود توصیه کرده بود که به سفارت هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دوره بسته بودن سفارتش در تهران رجوع کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: «ما با ایرانی‌ها از زمان بازگشت سفیرمان از تهران و اخراج هیئت دیپلماتیک ایرانی از لندن تماس نگرفته‌ایم».

وی در عین حال به وجود «شکلی از اشکال تماس‌های مردمی بین انگلیس و ایران» اشاره کرد.

این سخنگو که روزنامه الاهرام به نام وی اشاره نکرد، افزود: «با اینکه روابط در پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۸۹میلادی قرار دارد اما باب گفتگو با ایران را نبسته‌ایم».

وی درباره فاکتورهای لازم برای از سرگیری گفتگو گفت: «این امر بستگی به شرایط و آنچه در طول هفته‌های آینده روی می‌دهد، دارد».

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس همچنین اشاره کرد کشورش در نشست آینده گروه ۵+۱ درباره موضوع هسته‌ای ایران که هنوز زمان آن تعیین نشده است، شرکت خواهد کرد.

برپایه این گزارش، دولت انگلیس تاکنون هیچ اطلاعاتی از دولت ایران درباره دستگاه‌های رایانه و گذرنامه‌ها و تلفن‌هایی که در جریان حادثه سفارت انگلیس در تهران به آن دست یافته شده است، دریافت نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: «احتمال نمی‌رود که ما هرگونه اطلاعاتی از ایران درباره چیزهای به سرقت رفته دریافت کنیم زیرا مسئولان ایرانی درباره تحقیقات درخصوص آنچه روی داده است، جدی نیستند».

 

کد خبر 153459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز