همشهری آنلاین: ده ها هزار زن ایتالیایی با برگزاری تظاهرات در رم و سایر شهرهای ایتالیا، خواستار پایان دادن به نابرابری و تبعیض علیه زنان و ورود به کانون سیاسی و تصمیم گیری برای نجات کشور از بحران شدند.

 زنان ایتالیایی در اعتراض به تبعیض و نابرابری تظاهرات کردند

به گزارش ایرنا، زنان ایتالیایی در دفاع از کرامت زنان و با شعار اگر زنان نه پس چه کسی؟ روز یکشنبه در سراسر ایتالیا تظاهرات کردند تا دولتمردان را برای ورود زنان به کانون گفت و گوهای سیاسی کشور متقاعد کنند.

زنان معترض با شعار دولت عوض شد اما کشور عوض نشد اعلام کردند: ما می‌خواهیم کار کنیم، می‌خواهیم فرزندداری کنیم و می‌خواهیم در کانون برنامه توسعه کشور قرار بگیریم؛ بدون ما ایتالیا رشد نمی‌کند و 50 درصد دولت آینده نیز باید متشکل از زنان باشد.

پس از گذشت 10 ماه از نخستین تظاهرات با شعار اگر حالا نه پس کی؟ علیه دولت سابق ایتالیا، زنان این کشور بار دیگر و این بار با شعار اگر زنان نه پس چه کسی؟ نسبت به نابرابری و تبعیض علیه زنان و دفاع از حقوق و کرامت خود به دولت جدید مونتی اعتراض کردند.

روز 13 فوریه گذشته حدود یک میلیون زن به دنبال رسوایی اخلاقی سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا و برای دفاع از کرامت زنان دست به تظاهرات زدند.

زنان در بیانیه ای اعلام کردند: ایتالیا تنها زمانی می‌تواند نجات یابد که زنان را در کانون سیاسی قرار دهد و باید به این دولت جدید نیز گفت که نمی‌توان از زنان خواستار کار بیشتر بدون پاداش شد؛ دولت با حضور فعال زنان ایتالیا می‌تواند از بحران خارج شود.

زنان نباید در این لحظات دشوار تنها کسانی باشند که در شرایط بحران اقتصادی به خواست دولت فداکاری کنند؛ سن بازنشستگی را می‌توان افزایش داد اما همزمان نباید از کمک به زنان دریغ کرد.

کد خبر 153637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز