همشهری آنلاین: 20 نماینده پارلمان ایتالیا با خروج از حزب برلوسکنی این حزب را از اکثریت در پارلمان انداختند.

berlusconi

خبرگزاری APA اتریش خبر داد با خروج 20 نماینده پارلمان ایتالیا از حزب "سیلویو برلوسکنی" شرایط برای نخست وزیر این کشور سخت تر از پیش شد.

بر این اساس این نمایندگان در اعتراض به سیاست‌های دولت ایتالیا از حزب حاکم "مردم آزادی" به رهبری "سیلویو برلوسکنی" خارج شده و سبب شدند این حزب اکثریت کرسی‌های پارلمان را از دست بدهد.
 
به نوشته روزنامه لاریپوبلیکا، نمایندگان مذکور قصد دارند فراکسیون جدیدی را در پارلمان ایجاد کنند. این در حالی است که اقدام مذکور آینده سیاسی دولت ایتالیا را بیش از پیش با تردید همراه کرده است.
 
در همین حال "فرانچسکو روتلی" رهبر جناح اپوزیسیون از نمایندگان پارلمان خواست با ساقط کردن دولت برلوسکنی راه را برای تشکیل دولتی جدید هموار کنند. به گفته وی، برلوسکنی در مهار بحران بدهی‌های ایتالیا ناموفق بوده و باید کنار برود.
 
به گزارش مهر، برلوسکنی ضمن بی‌تاثیر دانستن اقدام نمایندگان جناح خود در پارلمان درخواست مخالفانش برای کناره گیری را رد کرد. وی با "شورشی" خواندن نمایندگان مذکور از آنان خواست به این حزب بازگردند.

 همچنین خبرگزاری ایسنا در گزاشی که به نقل از روزنامه دیلی میل منتشر کرده به اتفاقی قابل توجه در نشست گروه 20 اشاره کرده و آورده است:  در حالی که رهبران گروه ‌٢٠ در کن فرانسه درباره نجات ایتالیا از ورشکستگی به عنوان قربانی بعدی منطقه یورو گفتگو می‌کردند متوجه شدند که نخست وزیر ایتالیا خواب است!

در زمان برگزاری این نشست مقام‌های سایر کشورها دو بار سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ‌٧٥ ساله ایتالیا را از خواب بیدار کردند!

این اتفاق در شرایطی رخ داد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و سایر رهبران، برلوسکنی را به انجام اقدامی برای نجات کشورش از ورشکستگی ترغیب می‌کردند.

یکی از دیپلمات‌ها پس از پایان نشست اظهار کرد: گمان نمی‌کنم برلوسکنی برای نجات اقتصاد کشورش بتواند کاری انجام دهد، چرا که وی در مدت مذاکره خواب بود و همین اتفاق هشداری به سایر مقام‌ها بود چرا که آن‌ها تمایلی نداشتند در زمان صحبت شدن درباره وضعیت کشورشان در خواب باشند. ایتالیا ‌٦/١ تریلیون پوند بدهی دارد که پنج برابر بدهی یونان می‌باشد و کسری بودجه این کشور برابر ‌١٢٠ درصد تولید ناخالص ملی آن است.

کد خبر 150485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز