مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ژاپن یک ماهواره جاسوسی جدید و با کارکرد جمع آوری اطلاعات در زمان وقوع رخدادهای طبیعی به داخل مدار زمین پرتاب کرد.

موشک

به گزارش برنا به نقل از رویترز، صبح سه شنبه 22 آذر در ساعت 10:30 ژاپن راکت H-2A که حامل یک ماهواره راداری ویژه جمع آوری اطلاعات است را از مرکز فضایی تانیگاشیما در ژاپن به فضا ارسال کرد.

این راکت قرار بود در اواخر ماه اگوست ( 4 ماه پیش) به فصا پرتاب شود اما سه بار به دلیل نامناسب نبودن شرایط هوایی این پرتاب به تاخیر افتاد.

ماهواره راداری مذکور با دارا بودن سنسورهای نوری قادر به تشخیص اشیا در زمین با رزلوشن 60 سانتی متری از ارتفاع 500 کیلومتری است.

این هفتمین ماهواره جاسوسی ژاپن است که از سال 2003 در مدار زمین قرار گرفته است.

پیش از این 4 ماهواره اپتیکال و دو ماهواره راداری به فضا ارسال شدند که از این تعداد تنها 3 ماهواره اپتیکال فعال هستند و مابقی از کار افتاده‌اند.

ماهواره‌های اپتیکال قادر به گرفتن تصویر در روشنایی روز و هوای صاف هستند، اما ماهواره های راداری دارای قابلیت عکس برداری در شب و هوای ابری هستند.

برای مسائل امنیتی دولت ژاپن از دادن توضیحات بیشتر در مورد نوع کارکرد این ماهواره که ارزشی بیش از 512 میلیون دلار دارد امتناع کرد.

اما پیش بینی می شود یکی از کارکردهای عمده آن افزایش امنیت و کنترل زمین در ارتباط با وقایع طبیعی در زمین است. بطوریکه زلزله و سونامی سال جاری در ژاپن سبب کشته شدن بیش از 20 هزار نفر و از کار افتادن سیستمهای خنک کننده در نیروگاه هسته این کشور شد.

کد خبر 153772
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز