همشهری آنلاین: یک مقام آمریکایی در توجیه شکست عملیات جاسوسی این کشور در خاک ایران مدعی شد که این کشور قادر به بهره برداری از اطلاعات پهپاد ساقط شده نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، در حالی که به دام افتادن یک پهپاد جاسوسی آمریکایی در ایران و اقتدار کشورمان در این زمینه، خشم واشنگتن را برانگیخته یک مقام این کشور مدعی وجود فناوری غیرقابل دسترسی در آن شد.
وی که می کوشید شکست مفتضحانه آمریکا در از دست دادن یک پهپاد مدل RQ-170 را رفع و رجو کند گفت خیال واشنگتن از بابت لو رفتن اطلاعات این پرنده جاسوسی راحت است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در عین حال ضمن تلاش برای نادیده گرفتن توانمندی تکنولوژیکی ایران، مدعی شد این کشور توانایی به زمین نشاندن پهپاد مذکور را نداشته است و اکنون هم نمی تواند کاری با آن کند.

این در حالی است که با وجود فرافکنی های این چنینی، امکان دستیابی ایران به اطلاعات محرمانه این ماشین جاسوسی به یکی از نگرانی های اصلی مقامات واشنگتن تبدیل شده است. این اظهارات در پی اعتراف چهارشنبه گذشته "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا در سفر به کابل در خصوص ادامه عملیاتهای جاسوسی علیه ایران از طریق خاک افغانستان بیان می شود.

گفتنی است رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا (سیا) از افغانستان به عنوان منطقه مناسبی برای جاسوسی از ایران یاد کرد و مدعی شد که این اقدامات به نفع آمریکا و افغانستان است.

 

کد خبر 154259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز