چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران با تاکید براینکه اطلاع رسانی و شفاف سازی باید در همه بخش ها ایجاد شود گفت: ما مدعی نیستم که جلوی تخلفات در شهرداری را گرفته ایم و تخلفی در شهرداری نیست اما ادعا داریم که امروز روند تخلف در شهرداری سیر نزولی با شیب قابل قبولی دارد که متمایل به صفر است و این مایه افتخار ما است.

به گزارش تهران سما، دکتر محمدباقر قالیباف صبح امروز در همایش ششمین سالگرد تاسیس سامانه 137 که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش های خالصانه 137 و 1888 گفت: این سامانه برآیند فعالیت های خالصانه همه زحمت کشان شهرداری تهران از یک کارگر ساده گرفته که تنها نام 137 را شنیده اما صادقانه در نیمه شب خدمت می کند تا مدیرانی که مشغول برنامه ریزی و هدایت این مجموعه هستند، است و همه آنها در نزد خدا دیده می شوند و کارشان ذخیره آخرت آنها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از رویکردهای شهرداری در بدو ورود این بود که شهرداری تهران از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل شود ، گفت: یکی از مصادیقی که بیشترین نقش را در این زمینه دارد، سامانه 137 است . گاهی فکر می شد،137 فقط یک خط و تلفن است ، در صورتی که این یک سیاست، رویکرد و سیستم است و 137 جلو پنجره و ورودی مجموعه ورودی شهرداری تهران در ارتباط با مردم است .

قالیباف با بیان اینکه برای تبدیل شدن به نهادی اجتماعی، نیازمند انجام کار در سه حوزه ساختاری، هنجارها و رفتار هستیم، گفت: شاید هر جزئی که در این مجموعه کار می کند، فکر کند که کار ساده ای انجام می دهد اما اینکه در این مدت 12 میلیون تلفن زده شده، تنها یک تلفن ساده نیست.

وی با اشاره به اینکه مجموعه داده های 137 امروز بزرگترین اطلاعات برای سیاست گذاری نبض شهر برای همه مجموعه شهرداری شده است، افزود: مشارکت مردم در امور از مهمترین اتفاقاتی بود که در حوزه هنجاری انجام شده ، هرچند مردم از ما خدمت می گیرند اما باید بدانیم قبل آن به ما خدمت می دهند و ما را از مشکلات مطلع می کنند که منجر به حل آن می شود.

قالیباف با بیان اینکه از مشکلات نظام ما این است که مشارکت مردم در عرصه های مختلف پیوسته نیست گفت: 137 مشارکت مردم را مدام کرد و امروز همه اقشار در همه زمان ها مشارکت دارند که این اتفاق بزرگی است و باعث شده اعتماد مردم بالا برود.

وی در ادامه بزرگترین سرمایه هر سازمانی را اعتماد مردم دانست و افزود: امروز 137 در اعتماد سازی به عنوان یکی از مهمترین هنجارهای جامعه ایفای نقش کرده و بیش تر از 75 درصد رضایت مردم را نشان می دهد که این موضوع در سازمانی مانند شهرداری که مردم سابقه ذهنی خوبی نسبت به آن ندارند و همیشه آن را محکوم می دانستند مگر اینکه خلافش ثابت شود و در این شرایط هنجار بزرگی است و اینکه مردم به شهر ، مکان و محله خود احساس تعلق می کنند افتخاری بزرگ برای شهرداری است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: در حوزه رفتاری سامانه 137 و 1888 شهرداری را نظارت پذیر کرده که یک رفتار است ، ما در شهرداری هستیم ، پول مردم در دست ماست و آنها باید برما نظارت کنند .

شهردار تهران با تاکید براینکه اطلاع رسانی و شفاف سازی باید در همه بخش ها ایجاد شود گفت: ما مدعی نیستم که جلوی تخلفات در شهرداری را گرفته ایم و تخلفی در شهرداری نیست اما ادعا داریم که امروز روند تخلف در شهرداری سیر نزولی با شیب قابل قبولی دارد که متمایل به صفر است و این مایه افتخار ما است.

وی تصریح کرد: تا سال 84 شهرداری  در دهه 70 و 80 حسابرسی نداشته است و اگر جایی هم بگویند حسابرسی بوده با قاطعیت می گویم که دروغ است و اینکه سازمانی غیر دولتی و عمومی با این حجم کار تا پیش از خرداد هر سال حسابرسی سال قبل خود را به شورای شهر ارایه کند اقدام مهمی است و امروز هر کسی بخواهد از درآمدها و هزینه های شهرداری مطلع شود کافی است به سایت شهرداری تهران مراجعه کند.

شهردار تهران ادامه داد: سازمان جامعه حسابرسان ، شهرداری تهران را به عنوان دستگاه برتر برای سومین سال پیاپی انتخاب کرد ، هرچند معتقدیم، هزینه ها و قیمت های تمام شده ما نیاز به اصلاح دارد و همه این کارها به دلیل شفافیت ، نظارت پذیری و پاسخ گو بودن اتفاق افتاده و علت آن نیز نظارت مردم بر ماست. ضمن اینکه با راه اندازی این سیستم من هرجا بخواهم می توانم کنترل لازم را انجام دهم.

شهردار تهران با بیان اینکه سامانه 137 سیستم مدیریتی در مجموعه را قابل رصد کرده است ، گفت: من معتقدم که امروز چالش ما در کشور تحریم اقتصادی و گرانی و ارزانی نفت نیست و مهمترین چالش ، مدیریت است و اینکه آنچنان که باید پیوند بین مجموعه ها را برقرار نکردیم تا همه اتفاقات گذشته و آینده را به درستی مدیریت کنیم و بتوانیم درک و فهم عاقلانه و هوشمندانه از کارهای فوری و ضروری داشته باشیم و بدانیم کارهای فوری وضعیت حال و کارهای ضروری آینده ما را تضمین می کند و هر کدام را در جای خود انجام دهیم.

به گفته قالیباف 137 در بستر سازی برای حل چنین چالشی به ما کمک کرده و ما را به سمت سالم سازی سوق می دهد.

وی ادامه داد: بنا به نظر سنجی همه دستگاه های صاحب صلاحیت ، شهرداری تهران در اعتماد سازی رتبه اول بین همه سازمان ها در تهران را دارد که این به برکت زحمات خالصانه شماست.

کد خبر 155326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز