همشهری آنلاین: دکتر قالیباف، شهردار تهران با بیان اینکه آمریکا امروز در اوج ذلت است، این خواری را به برکت خون شهدا دانست و گفت: تا زمانی که ما در مسیر اهل بیت (ع) و فرهنگ جهاد و شهادت حرکت کنیم، عزت دنیوی و اخروی داریم و باید بدانیم تا زمانی که در سایه نظام اسلامی و ولایی حرکت کنیم، پیروزی از آن ماست

قالیباف

به گزارش تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف شب گذشته با حضور در سومین کنگره 1200 شهید والامقام منطقه 18 که با عنوان "ستارگان جاوید" در مجموعه ورزشی شهیدان اسماعیلی و با حضور گسترده شهروندان برگزار شد، با بیان این مطالب افزود: توفیق بزرگی است که از شهدا یاد می کنیم؛ به تعبیر مقام معظم رهبری یاد شهید و ذکر شهید اجر شهادت دارد.

وی ادامه داد: بدون شک خانواده معظم شهدا بعد از شهدا در رده‌ای هستند که مکلفیم قدر آنها را بدانیم و احترام‌شان را داشته باشیم و همه ما خود را مدیون شهدا، خانواده آنان و ایثارگران بدانیم.

قالیباف افزود: شهدای گرانقدر ما بدون شک به یقین رسیدند و در مقابل اسلام تسلیم شدند، هرکس که به یقین رسید بدون شک اسلام را تصدیق می‌کند، بعد اقرار می‌کند به اسلام و پس از اقرار او مسئولیت پذیر شده، احساس وظیفه کرده و نمی‌تواند در مقابل هر موضوعی بی تفاوت باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: وقتی فردی احساس مسئولیت کرد و ندای ولی فقیه و امام خود را شنید که فرمود "رفتن به جبهه واجب کفایی است" ، احساس کرد اینجاست که باید برود و اسلام را یاری کند، حال از همه دنیا می‌گذرد، دامان و آغوش گرم پدر و مادر را رها کرده و با آنان وداع می کند، از همسر و فرزند می‌گذرد، در میدان جنگ حضور می‌یابد و به امام خود لبیک می‌گوید.

شهدا درک واقعی از اسلام داشتند

قالیباف با بیان این که شهدا درک درست و واقعی از اسلام داشتند، تصریح کرد : شهید کسی است که اسلام را آن چنان که اهل بیت (ع) و فقها به ما آموختند، درک کند.

وی در ادامه با اشاره به رشادت‌ها و جان فشانی‌های شهدای والامقام و رزمندگان غیور، خاطرنشان کرد: شهدای ما آنهایی هستند که وقتی در میدان مین در حال بازکردن معبری بودند، اگر تیری به پایشان اصابت می‌کرد، حاضر نبودند صدایی از آنها بلند شود زیرا نمی‌خواستند دشمن متوجه حضور رزمندگان شود.

شهردار تهران ادامه داد : آن زمان عزیزی داشتیم که چشمش به طور کامل از حدقه بیرون آمده بود اما تا صبح با چفیه چشمش را بست و ایستادگی کرد.

قالیباف خاطرنشان کرد: درک واقعی از اسلام اینجاست که یکی از فرماندهان جنگ در چزابه، هنگامی که تیر به او اصابت کرد می‌خواستیم تخلیه‌اش کنیم اما اجازه نداد و گفت "در این شرایط امکان تخلیه من وجود ندارد، فقط تکه پارچه‌ای روی من بکشید مبادا بچه‌ها ببینند که فرمانده گردان‌شان افتاده و روحیه‌شان را از دست بدهند."

شهردار تهران با بیان این که اینها نمونه‌ای از درک واقعی اسلام است، یادآور شد: امروز افتخار و عزت خود را به برکت امام خمینی(ره) ، شهدا و خانواده معظم شهدا داریم.

وی اضافه کرد: اگر به تاریخ گذشته ایران قبل از استقرار نظام جمهوری اسلامی نگاه کنیم می‌بینیم در هر دوره‌ای هر کشوری به ما هجمه کرد، بخشی را برد. آن زمان ایران را با قراردادهای ننگین ترکمانچای و گلستان می‌شناختند. اما بعد از انقلاب هنگامی که تمام دنیا در کنار هم قرار گرفتند و به کشورمان حمله کردند، به برکت نظام ولایی و درک و فهم درست از اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) حتی یک متر از خاک و سرزمین ما جدا نشد، از این رو دیگر دنیا ما را با قرارداد ننگین ترکمانچای نمی‌شناسد بلکه به برکت امام (ره) و خون شهدا ما را با "فتح خرمشهر" می‌شناسند.

امنیت امروز ما به برکت خون شهداست

قالیباف ادامه داد : اگر امروز در شرایطی که همه منطقه در بحران قرار گرفته، کشور ما در مخالفت با آمریکا و دشمنان ایستاده و در بستر امنیت زندگی می‌کنیم اینها به برکت خون شهدای مظلومی است که در دوران دفاع مقدس ریخته شده. امروز امنیتی داریم که کسی جرات تهاجم به کشور را ندارد.

دشمن با فشار اقتصادی قصد مقابله با ما را دارد

به گفته وی، دشمن امروز توطئه را طور دیگری طراحی می‌کند و با محاصره و فشار اقتصادی قصد مقابله با ما را دارد .

قالیباف با اشاره به روزهای سخت جنگ و سرکوفت دشمنان، گفت: بر ما روزهای سختی گذشت، حتی روزهایی که ما قطعنامه را پذیرفتیم و حضرت امام (ره) فرمودند " شما با خدا معامله کردید" ، "من جام زهر را سر می‌کشم" . خیلی‌ها خوشحال شدند و متلک می‌گفتند ولی هرگز آن روز را ندیدند که به برکت خون شهدا انقلاب ما کجاها را فتح کرده. مگر ما نمی‌خواستیم حزب بعث را از بین ببریم و یک نظام اسلامی داشته باشیم، امروز به برکت خون شهدا و رشادت‌ها یک حکومت اسلامی شیعی در عراق حاکم است.

شهردار تهران با بیان این که امروز قدردان، دستبوس و خدمتگزار تک تک خانواده‌های معظم شهدا هستیم، اظهار داشت: تا روزی که جان در بدن داشته باشیم، بر عهدی که با شهدا، دوستان شهیدمان و همرزمان دوران دفاع مقدس بسته‌ایم ایستاده‌ایم و در همان راه و مسیر حرکت می‌کنیم و می‌دانیم که امروز تداوم راه شهدا در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است .

به اعتقاد قالیباف اگر دیروز جنگیدن مهمترین وظیفه ما بود، امروز مهمترین وظیفه ما خدمت صادقانه به مردم و تحقق آرمان‌های شهداست.

وی با بیان اینکه اگر اسلام در مسند حکومت باشد زندگی مادی و معنوی انسان‌ها تضمین می‌شود، از تمامی دست اندرکاران برگزاری این کنگره قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا این کنگره هر سال نسبت به سال قبل با شکوه تر برگزار شود.

کد خبر 148589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز