همشهری آنلاین: لایحه دو فوریتی مجوز فروش 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تسریع پروژه‌های عمرانی در جلسه علنی سه‌شنبه 24 بهمن85 بررسی می‌شود.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی بابایی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این مطلب گفت: در صورت تصویب دو فوریت این لایحه در مجلس کلیات و جزئیات آن روز چهارشنبه در صحن علنی بررسی خواهد شد.

نماینده همدان تصریح کرد: همچنین در جلسه علنی فردا، سه‌شنبه 24 بهمن 85، صلاحیت غلامحسین الهام هم برای تصدی پست وزارت دادگستری به رای گذاشته خواهد شد.

حاجی بابایی گفت: در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی ابتدا محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری برای معرفی وزیر به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سپس دو نفر از نمایندگان بعنوان موافق و دو نفر نیز به عنوان مخالف صحبت خواهند کرد پس وزیر پیشنهادی به مدت نیم ساعت به ارائه برنامه‌های خود خواهد پرداخت.

وی همچنین از بررسی لایحه فوریتی متمم بودجه سال 85 کل کشور در روز سه‌شنبه (فردا) خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص دو نظر وجود دارد؛ یکی نظر دولت و دیگری نظر کمیسیون برنامه و بودجه است که بر اساس آن کمیسیون معتقد است که این لایحه در قالب اصلاح قانون برنامه چهارم توسعه نیست بلکه اصلاح قانون بودجه است و باید در قالب لایحه بودجه بررسی شود و باید در قالب بودجه مصوب 3 هزار میلیارد تومان جابجا شود.

حاجی بابایی افزود: این در حالی است که دولت در لایحه پیشنهاد کرده است که 2 هزار و 500 میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی و 500 میلیارد تومان از محل فروش شرکت‌ها تامین شود؛ لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام یک از این دو نظر رای می‌آورد.

عضو هیأت رئیسه مجلس بررسی لایحه فوریتی ساماندهی حمل و نقل ریلی و اصلاح قانون انتخابات را از دیگر لوایح مورد بررسی در جلسه علنی فردا عنوان کرد.

کد خبر 15561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز