همشهری آنلاین: خبرهای دریافتی از شعب عرضه کننده اوراق مشارکت طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی از استقبال چشمگیر هموطنان برای خرید نخستین اوراق مشارکت با نرخ سود جدید حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، خبرهای دریافتی از برخی شعب عرضه کننده اوراق مشارکت طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با نرخ سود 20 درصد نشان می‌دهد شعب عرضه کننده این اوراق در نخستین ساعت بازگشایی با ازدحام خریداران مواجه شده‌اند.

از آنجا که اوراق مشارکت طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی میان شعب منتخب بانک‌های تجارت و ملت (شعب عرضه کننده این اوراق ) تقسیم شده است، در برخی از این شعب درهمان ساعات اولیه اوراق به سرعت خریداری شد.

اگرچه شش روز کاری برای فروش این اوراق در نظر گرفته شده است اما مسئولان شعب بانک‌ها با اشاره به استقبال چشمگیر از خرید ان پیش بینی کرده‌اند همه 11 هزار و 500 میلیارد ریال اوراق، ظرف امروز و فردا خریداری شود.

فروش نخستین اوراق مشارکت با نرخ سود علی الحساب جدید (20 درصد ) از امروز در شعب منتخب بانک‌های ملت و تجارت آغاز شده است.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران نرخ بازخرید این اوراق چهار ساله را که در شعب بانک‌های عامل عرضه کننده قابل باز خرید است پیش از سررسید نهایی و در سال اول 18 درصد و سال دوم به بعد 19.5 درصد اعلام کرد.

قلعه بانی نیز با اشاره به نرخ سود جذاب این اوراق، پیش‌بینی کرده بود فروش ان با استقبال خوب هموطنان مواجه شود.

کد خبر 159371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز