همشهری آنلاین: سخنگوی پنتاگون با اشاره به کاهش تنش‌ها در روابط واشنگتن-تهران گفت: اعزام دو ناو هواپیمابر به آبهای خلیج فارس هیچ ارتباطی به تهدیدات ایران برای بستن تنگه هرمز ندارد.

تنگه هرمز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "جرج لیتل" سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون روز گذشته در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: تنش در روابط واشنگتن-تهران کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: واشنگتن در تلاش برای کاهش تنش ها در روابط خود با تهران است و تصور می کنیم در روزهای آتی تا حدودی از شدت این تنش ها کاسته شود.

"جانکربی" دیگر سخنگوی پنتاگون نیز اعزام دو ناو هواپیمابر به آبهای خلیج فارس را بی ارتباط به تهدیدات ایران برای بستن تنگه هرمز دانست و تاکید کرد که این ناوها به حرکت خود ادامه خواهند داد.

ارتش آمریکا روز چهارشنبه از ورود ناوهای جدید به دریای عمان خبر داد و اعلام کرد که ناوهای دیگری نیز در حال ورود به منطقه هستند.

خاطرنشان می شود نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی اخیرا مانور بزرگی را در منطقه تنگه هرمز تا اقیانوس هند انجام داد. از سوی دیگر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در نظر دارد از روز 21 ژانویه (اول بهمن ماه) رزمایشی یک ماهه را در همین منطقه انجام دهد.

کد خبر 157036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز