همشهری آنلاین: ژنرال مارتین دمپسی فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته است مناقشه نظامی با ایران نابهنگام است و تاثیرات مخربی بر امنیت و اقتصاد جهانی دارد.

ایران و آمریکا

به گزارش پرس تی وی، ژنرال دمپسی روز پنج شنبه (۶ بهمن) در مصاحبه با نشنال ژورنال گفت: جنگ با ایران واقعا بی‌ثبات کننده است و تنها از منظر امنیتی به این مسئله نگاه نمی‌کنم. این جنگ می‌تواند از نظر اقتصادی نیز مخرب باشد.

وی خاطر نشان کرد، فکر می‌کنم که زمان مناسبی برای اقدام نظامی علیه ایران نیست و شرایط اقتصادی و دیپلماتیک نامناسب است.

این اظهارات احتیاطی یک هفته پس از آن مطرح می‌شود که فرمانده ارتش آمریکا برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، ایهود باراک وزیر دفاع، شیمون پرز رئیس و سرلشکر بنی گانتز فرمانده ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل وارد تل آویو شد.

دمپسی با اشاره به اختلاف عقاید مقامات واشنگتن و تل آویو درباره برنامه اتمی ایران، خاطر نشان کرد این متحدان به برنامه اتمی تهران به گونه‌ای متفاوت می‌نگرند.

وی افزود: تلاش نکردم تا آن‌ها را نسبت به نظرات خود متقاعد کنم ولی تلاش کرده‌ام تا آن‌ها را از پیچیدگی این مسئله مطلع کنم و به جای استفاده از راه حل آسان، به دنبال راه حلی نو باشیم.

باراک اوباما رئیس جمهور، لئون پانتا وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد دولت آمریکا به سران رژیم اسرائیل درباره عواقب شدید حمله نظامی به ایران هشدار داده‌اند تا اسرائیل را از حمله احتمالی به ایران باز دارند.

امریکا، اسرائیل و متحدان‌شان، ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های اتمی متهم می‌کنند و از این ادعاها برای اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل و اعمال چهار دور تحریم علیه تهران استفاده کرده‌اند.

فشارها علیه تهران در نوامبر ۲۰۱۱ و پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و طرح اتهام‌هایی علیه برنامه اتمی ایران شدت گرفت.

این در حالی است که ایران به شدت این ادعاها را رد کرده است.

کد خبر 158430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز