گروه اقتصادی: قیمت ارز و سکه در بازارهای داخلی بار دیگر افزایش یافت.

دلار

به گزارش همشهری، عملی‌نشدن وعده‌های بانک مرکزی که این بار خود را در قالب برخورد انتظامی با دلالان بازار ارز نشان داده بود، باز هم موجب شد تا شاخص قیمت در بازارهای طلا و ارز افزایش یابد.

بررسی اوضاع بازار در دوشنبه نشان می‌داد که دلالان پس از یک روز استراحت و ارزیابی اوضاع، بازهم به پیاده‌روهای خیابان فردوسی بازگشته‌اند. هرچند که مسئولان بانک مرکزی با تأکید بر تشدید اقدامات انتظامی حاضر به قبول این واقعیت نیستند. از طرفی صرافی‌های مجاز هم همچنان از خرید و فروش رسمی دلار خودداری می‌کنند.

سازمان حمایت وارد شد

همچنین با وجود افزایش شدید نرخ ارز فروشندگان کالا نیز از فروش کالاهای وارداتی امتناع می‌کنند.

سیدجواد تقوی، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه هرگونه امتناع از عرضه کالا تخلف است به مهر گفت: با افرادی که به بهانه افزایش نرخ ارز، از ارائه کالا در بازار خودداری می‌کنند به‌شدت برخورد خواهد شد.

دوشنبه دلار آمریکا در بازار آزاد با قیمت 1690تومان فروخته شد. همچنین یورو 2200 و پوند انگلستان 2715 تومان به فروش رفت. قیمت انواع سکه هم با جهش شدیدی مواجه شد و رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند؛ به‌طوری‌که برای نخستین بار نرخ سکه طرح قدیم 685 و طرح جدید677 هزار تومان شد. همچنین نیم سکه335 هزار تومان و ربع سکه 176 هزار تومان به فروش رسید.

کد خبر 157430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز