شکست سنگین در آبادان دوباره پرسپولیس را در وضعیتی بحرانی قرار داد و همین موضوع باعث شد که این باشگاه 10 درصد از قرارداد بازیکنان را کسر کند.

فوتبال

البته میثاق معمارزاده دروازه‌بان پرسپولیس که متهم شماره یک در این شکست بود، 15 درصد از مبلغ قراردادش کم شد و این تصمیمی بود که محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از جلسه‌ای که با مصطفی دنیزلی داشت، گرفت. رویانیان می‌گوید: «متأسفانه نتیجه بدی مقابل صنعت نفت گرفتیم و بر همین اساس تمامی بازیکنان جریمه شدند که البته معمارزاده بیشتر از سایر بازیکنان جریمه و 15 درصد از مبلغ قراردادش کسر شد.»

او ادامه می‌دهد: «برخی نفرات ما با غیرت و تعصب برای پرسپولیس تلاش می‌کنند و عرق می‌ریزند اما متأسفانه برخی دیگر تعصب و غیرتی که در حد و اندازه باشگاه بزرگ پرسپولیس باشد را ندارند. پرسپولیس تیم بزرگی است اما برخی‌ هنوز این مسئله را نمی‌دانند و باعث می‌شوند دل هواداران ما به درد آید. بازیکنان باید با قدرت، شرافت و مردانگی بازی کنند چرا که 20 میلیون طرفدار پرسپولیس ملعبه دست ما نیستند. ناراحتی من از این است که چرا با این نتیجه شکست خوردیم و چرا دروازه‌بان ما با وجود اینکه یکی از بهترین مربیان دروازه‌بان‌ها را استخدام کرده‌ایم، اینچنین راحت گل می‌خورد.»

عصبانیت هواداران

پس از شکست سنگین مقابل نفت آبادان، تمرین روز پنجشنبه پرسپولیس تعطیل بود ولی دروازه‌بان‌ها با دستور دنیزلی زیرنظر مربی دروازه‌بان‌ها تمرین کردند. سرخ‌پوشان اما دیروز یک تمرین 2‌ساعته را پشت درهای بسته پشت‌سر گذاشتند تا برای بازی فردا مقابل ذوب‌آهن آماده شوند. تعدادی از هواداران این تیم هم به محل تمرین آمده بودند. آنها که از عملکرد ضعیف معمارزاده به‌شدت عصبانی بودند تا پایان تمرین در بیرون ورزشگاه منتظر ماندند تا دروازه‌بان پرسپولیس را ببینند ولی معمارزاده ترجیح داد که دیرتر از حد معمول تمرین پرسپولیس را ترک کند تا با هواداران روبه‌رو نشود. البته عده‌ای از هواداران پرسپولیس از بیرون ورزشگاه شعارهایی علیه او سر دادند و الفاظی به‌کار بردند تا خشم خود را نشان دهند. جمشید زارع، قائم‌مقام پرسپولیس هم از عملکرد معمارزاده انتقاد کرده و می‌گوید: «او گل‌های ناشیانه‌ای خورد و روی هر 4 گلی که به‌ثمر رسید، مقصر بود. فونیکه هرکاری که می‌خواست انجام می‌داد و معمارزاده هم به هیچ‌کدام از توپ‌های او نه نمی‌گفت.»

مشکل روحی

سعید عزیزیان، مربی سابق دروازه‌بان‌های پرسپولیس معتقد است که این دروازه‌بان مشکل روحی دارد. او می‌گوید: «میثاق از لحاظ روحی و روانی پایین آمده و نمی‌دانم دلیلش چیست. باید بررسی کنند تا ببینند مشکل از کجاست. به‌هرحال مشخص است که میثاق در این سه‌چهار هفته عملکرد خوبی نداشت.» عزیزیان اعتقاد دارد که پرسپولیس نباید علیرضا حقیقی را از دست می‌داد: «نظر شخصی من این است که باشگاه باید علیرضا حقیقی را نگه می‌داشت. علیرضا دروازه‌بان خوبی است و الان که میثاق از لحاظ روحی پایین آمده، حقیقی به درد تیم می‌خورد. میثاق و علیرضا مشکل داشتند اما الان که حقیقی نیست، چرا مشکل پیش می‌آید؟ زمانی که حقیقی بود مشکل کمتر بود اما گل‌های خورده پرسپولیس بیشتر شده است. الان که حقیقی رفته است میثاق باید از لحاظ روحی آزاد باشد که باید بررسی کرد و دید مشکل از کجاست.»

عزیزیان در مورد استفاده از دروازه‌بان دوم پرسپولیس می‌گوید: «استفاده از دروازه‌بان دوم پرسپولیس یک ریسک محسوب می‌شود و معلوم نیست حسین هوشیار که دروازه‌بان دوم تیم است، می‌تواند مثبت بازی کند یا خیر. اگر باشگاه او را گرفته حتما دروازه‌بان خوبی است. من هم فقط یک بازی او را دیده‌ام و با یک بازی نمی‌توان روی یک دروازه‌بان نظر داد. ضمن اینکه او در دسته‌ یک بازی کرده و شرایط آن با لیگ برتر متفاوت است.» او تاکید می‌کند: «من اشتباه میثاق را می‌گویم و نمی‌توانم چشمانم را ببندم و بگویم که میثاق دروازه‌بان خوبی است. میثاق اگر دوست دارد به من زنگ بزند تا به‌عنوان دو دوست، نه شاگرد و معلم با هم صحبت کرده و مشکلاتش را حل کنیم. در مورد برکناری خودم هم باید بگویم که مدیریت باشگاه زود تصمیم گرفت و تصمیم ایشان براساس خط‌هایی بود که به ایشان داده بودند.»

علیرضا محمد بازی با ذوب‌آهن را از دست‌داد

مدافع پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن حضور نخواهد داشت. علیرضا محمد در بازی مقابل صنعت نفت آبادان از ناحیه دست دچار مصدومیت و تعویض شد. پس از عکسی که محمد از دستش گرفت مشخص شد که او دیدار روز یکشنبه مقابل ذوب‌آهن را از دست می‌دهد. تکلیف محمد برای حضور در دربی 74 تا سه‌شنبه مشخص می‌شود و این احتمال وجود دارد که این بازیکن دیدار روز پنجشنبه 13 بهمن برابر استقلال را هم از دست بدهد.

کد خبر 158440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز