هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر چهارشنبه آغاز می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، استقلال تهران ساعت 18 در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان خواهد بود. آبی‌های تهران در حالی به مصاف حریف اهوازی می‌روند که در 2 بازی اخیر مقابل مس کرمان و فجرسپاسی شکست خورده‌اند و حالا در بحران به سر می‌برند.

ورزش

هر چند فولاد بازی قبلی را بر اثر اتفاقات به ذوب آهن واگذار کرد ولی شاگردان مجید جلالی حریف سختی برای استقلال خواهند بود. تیم میزبان برای فاصله‌گرفتن از مدعیانی مثل تراکتورسازی و سپاهان نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز دارد و این در حالی است که استقلال در این دیدار مهدی امیرآبادی،‌ساموئل و تیموریان را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد.

نگران نیستم

پرویز مظلومی که بابت 2 شکست اخیر تحت فشار قرار گرفته در مورد وضعیت خودش روی نیمکت استقلال و شایعه حضور جواد زرینچه به جای خودش می‌گوید: «من داستان حضور زرینچه را نمی‌دانم و شاید اگر می‌دانستم آخرش جالب می‌شد. من دنبال این نیستم که چه کسی جای من می‌آید یا نمی‌آید و نگران هم نیستم؛ من می‌خواهم استقلال را قهرمان کنم تا با قدرت از این تیم بروم.» او در قسمتی از حرف‌هایش با طعنه صحبت می‌کند و منظورش کسی نیست جز علی فتح‌الله زاده؛ «همیشه صحبت از جانشینی و صندلی لغزان من است. همیشه پشت باخت عده‌ای پنهان می‌شوند اما زمان پیروزی‌ها همه خودشان را نشان می‌دهند. الان ممکن است از ادبیاتی استفاده کنم که به تیم ما کمک نکند و وضعیت را بدتر کند به همین دلیل فعلا حرف نمی‌زنم.» او در مورد دلایل نزول تیمش هم حرف‌های جالبی دارد؛« با بودن فرهاد و جاسم‌کرار سیستم تاکتیکی ما جا افتاده بود. همچنین در نیم‌فصل نتوانستیم خودمان را از نظربدنی بازسازی کنیم.»

وی‌ در مورد رویارویی با فولاد تاکید می‌کند: «تیم جلالی تیم خوبی است. آنها هدف مشخصی دارند و با برنامه بازی می‌کنند ولی به‌خوبی فولاد را آنالیز کرده‌ایم. ما در بازی محکوم به برد هستیم.» جلالی اما در مورد تقابل با استقلال می‌گوید: «با اطمینان می‌گویم که بازی خوب و بزرگی را مقابل استقلال انجام خواهیم داد و باید ثابت کنیم که فوتبال فولاد پیشرفت کرده است.» جلالی در پاسخ به این سؤال که آیا بحران استقلال به سود شما نخواهد شد، تأکید می‌کند: « شاید از بعضی جنبه‌ها برای ما سخت باشد و از بعضی جنبه‌ها سخت نباشد و معتقدم که باید به شرایط تیمی خودمان توجه کنیم. ما توجهی به 2‌شکست اخیر استقلال نداریم.»

صعود یک پله‌ای

پرسپولیس هم ساعت 15:30 چهارشنبه در ورزشگاه تختی آبادان مقابل صنعت نفت قرار خواهد گرفت و مصطفی دنیزلی به‌دنبال نخستین پیروزی خارج از خانه است تا شرایط تیمش را بهبود ببخشد. پرسپولیس درصورت شکست دادن نفت می‌تواند امیدوار به صعود یک پله‌ای به رده ششم باشد به شرط اینکه فولاد موفق به شکست استقلال نشود. نکته قابل توجه در مورد صنعت نفت، عملکرد ضعیف این تیم در بازی‌های خانگی است. آبادانی‌ها از 10بازی خانگی خود 2 برد، 4 مساوی و 4باخت کسب کرده‌اند. اوج نتایج ضعیف صنعت نفت در بازی‌های خانگی به 2 بازی این تیم مقابل سایپا و سپاهان بازمی‌گردد که با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد. با این حال شاگردان کاستا امیدوارند که پرسپولیس را در آبادان شکست بدهند تا از فشار انتقادها خارج شوند. پرسپولیس در این بازی مهرداد اولادی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و وحید هاشمیان هم به‌دلیل حضور در کلاس‌های مربیگری راهی آلمان شده است. با این حال پرسپولیسی‌ها که از زمان حضور دنیزلی شرایط مناسب‌تری پیدا کرده‌اند، به‌دنبال پیروزی در آبادان هستند.

نکته قابل توجه در بازی این است که امید شریفی‌نسب هافبک تاثیرگذار صنعت نفت برای آخرین بار بازی کردن مقابل پرسپولیس را تجربه خواهد کرد. او می‌گوید: «این آخرین سالی است که فوتبال بازی می‌کنم و آخر این فصل برای همیشه از فوتبال خداحافظی خواهم کرد. من 34سال دارم و تصمیم گرفته‌ام که دیگر فوتبال بازی نکنم و این تصمیم من قطعی است. من تا حالا مقابل پرسپولیس 6 بار گلزنی کرده‌ام؛ دوست دارم مقابل پرسپولیس گل بزنم تا خاطره خوبی از آخرین رویارویی‌ام با این تیم داشته باشم.»

کد خبر 158161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز