دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه پوستر گرافیست‌های معاصر ایران که پیش از این در ایالت کلرادو آمریکا به نمایش درآمده و قرار است در کشورهای دیگری نیز نمایش داده شود، این‌بار در بنیاد هنر دوی هند 32 پوستر به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه باعنوان Persianissimo توسط مجید عباسی، عضو انجمن طراحان گرافیک ایران و بنیانگذار مجله نشان، مجله طراحی گرافیک ایران انتخاب شده است که از 25 ژانویه (5 بهمن) در بنیاد هنر دوی هند افتتاح شده و تا 30 می (9 خرداد 91) برپاست.

نمایشگاه پوسترهای گرافیست‌های ایران برای اولین بار در دانشگاه ایالتی کلرادو، نمایش داده شده که بعداز آن 28 پوستر از 28 هنرمند ایرانی در موزه هنرهای معاصر فورت کالینز آمریکا به نمایش درآمد.

این آثار درحال حاضر بخشی از مجموعه دائمی دانشگاه ایالتی کلرادو قرار دارد.

این آثار قرار است در دانشگاه‌ها و گالری‌های دیگر ازجمله دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه مرمره در استانبول، دانشگاه مدیترانه شرقی در فاماگوستای قبرس، دانشکده طراحی و هنر در دانشگاه آزاد بولزانو در ایتالیا، مرکز هاربرفورنت در تورنتو کانادا ، گالری ویلا دکیوس در کراکوف لهستان به نمایش درآید.

آثار این نمایشگاه نماینده نسل جدیدی از طراحان گرافیک ایران است که عمدتا پس از انقلاب اسلامی ایران و جنگ ایران و عراق در عرصه طراحی پوستر و گرافیک ایران فعالیت می‌کنند.

جسارت و ایده‌های جدید از طراحان گرافیک جوان در استفاده از تایپوگرافی ایرانی باتوجه به تکنولوژی مدرن و همچنین جستجو برای مفاهیم جدید با یک تصویر جدید از ایران از مشخصه اصلی این آثار است که طراحی گرافیک ملی ایران را با استانداردهای بالا به جهانیان معرفی کرده است.

گرافیست‌های ایرانی با حضور دائمی در جشنواره های بین‌المللی، بی‌ینال‌ها و مسابقات و موفقیت آنها برای کسب جوایز متعدد در سطح جهانی این ادعا را ثابت می‌کنند.

نمایشگاه پوستر معاصر ایران، به طور مرتب درحال بروزرسانی است و بیشتر طراحان درحال پیوستن به این رویداد هنری ایران هستند که به این ترتیب به فراگیرترین مجموعه پوستر ایران در سطح جهانی تبدیل می‌شود.

به طوری که این نمایشگاه مظهر طراحی پوستر امروز ایران شده است. این مجموعه بین‌المللی با همکاری موزه‌ها، گالری‌ها، مراکز هنری، انجمن‌ها طراحی و مدارس هنر و طراحی به نمایش گذاشته شده است.

ارائه این مجموعه از اهمیت زیادی در طراحی پوستر معاصر ایران برای شناساندن در سطح بین‌المللی است.

این نمایشگاه شامل آثاری از رضا عابدینی، فرزاد ادیبی، پویا احمدی، تهمتن امینیان ، هما دلواری، مریم عنایتی ، وحید عرفانیان، سیاوش فانی، سیامک فیلی‌زاده، فرهاد فزونی، امیرعلی قاسمی، امیرحسین قوچی بیک، پدرام حربی، بهروز حریری، زینب ایزدیار، دامون خانجانزاده ، علی خورشیدپور، بهراد جوانبخت، آریا کسایی، مرتضی محلاتی، ساعد مشکی، علیرضا مصطفی زاده، مسعود نجابتی، کورش پارسانژاد، پیمان پورحسین، ایمان راد، مهدی سعیدی، ایمان صفایی، بیژن صیفوری، فیروز و کامبیز شافعی، پریسا تشکری، مهران زمانی است.

مجید عباسی که از گرافیستهای پیشکسوت کشورمان است و درحال حاضر نیز در کانادا به سر می‌برد، انتخاب این آثار را برعهده داشته است.

وی از دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده و با دعوت مرتضی ممیز نیز عضو هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران شد.

آثار مجید عباسی تاکنون در موزه‌ها، مجموعه‌ها و گالری‌های سراسر دنیا ارائه شده و جوایز ملی و بین‌المللی بسیاری را دریافت کرده است.

عباسی در بسیاری از نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی شرکت کرده است. آثار او در موزه‌ها، مجموعه‌ها و گالری‌ها در سراسر جهان ارائه شده و او نیز بسیاری از جوایز ملی و بین‌المللی در سال‌های اخیر دریافت کرده است.

وی همچنین از سال 2009 یکی از اعضای اتحادیه بین‌المللی گرافیک (AGI) است.

 

کد خبر 158815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز