پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در دومین روز از دهه مبارک فجر روز انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد، شهادت، مراسم میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بعدازظهر امروز بیش از 18 هزار گلزار شهدای در سراسر کشور پذیرای مردم قدرشناس بود.

در تهران نیز مزار شهدا در بهشت زهرا با حضور اقشار مردم با گلاب شستشو داده شد و غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

در مراسمی که به همین مناسبت در مهدیه شهدای بهشت زهرا با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، اجرای سرود، یکی از شاعران جوان اشعاری قرائت کرد.

در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در سخنانی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در مراسم میهمانی لاله ها میثاقی دوباره با شهیدان دارند، گفت: میهمانی لاله‌ها سه کار از ما می‌خواهد، غبارروبی که نه غبارروبی از شهدا بلکه غبارروبی خودمان و دیگری روح خود را آغشته به عطر شهدا کنیم و سپس با تقدیم گل به شهیدان با آنها تجدیدمیثاق کنیم.

صمیمی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و شهدای بعد از جنگ افزود: امروز هرچه داریم از رهبری، هدایت و پیشوایی امام شهدا حضرت امام خمینی(ره) است، آنچه که امروز در مقابله با دشمنان از آن استفاده می‌کنیم بهره بردن از آموزه های امام و شهداست که این آموزه‌ها با الهام از آموزه‌های حماسه بزرگ عاشوراست.

کد خبر 159144
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز